Alla inlägg den 30 april 2013

Av Sofia - 30 april 2013 17:53

Sköna Maj välkommen! Jag har längtat i evigheter efter värme och sol och det känns som om jag får vänta ett tag till.... Jag har dock lovat??!! att inte lägga nån engergi på kyla och de negativa känslor den ger mig. Det tar för mycket energi... Hade vi haft möjligheten hade jag redan dragit...till nåt varmare land. Gilla läget! Nu är det ändå över plus-strecket (förhoppningsvis) och jag står ut. När jag kollade ut genom fönstret från min arbetsplats idag fick jag känslan av att fly...åka hem och dra ett täcke över huvudet. Men se - det gjode jag inte. Jag utnyttjade förvisso min kommunala rätt att gå hem vid kl. 13.00 före röd dag. Men jag la mig inte i sängen - jag förberedde kvällens party! 


Tre par är vi + barn. Å ett av paren skulle båda kunna platsa i Mästerkocken. Ja, ni förstår ju själva vilken prestationsångest detta medför..... Jag kan bara hoppas att de grillade revbenspjällen, kycklingen, potatisbakelserna och den stoooora salladen med sparris smakar bra! Å annars - ja, shit - det är ju bara att fylla på glasen och gå vidare. Svälta lär vi ju inte göra. Efterrätten är avsmakad av vår äldsta dotter - hon tog ett glas med vit chokladkräm med lime till frukost och den fick med beröm godkänt!!


Ha en gooooooooooood kväll och passar er för gnistor om ni besöker eldarna. Vi tänder en nyinköpt eldkorg i trädgården och ska sjunga för hela Renstigen - I promise!!!


Kramar!!!!!


Ps. Grattis kungen!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards