Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Sofia - 21 maj 2013 20:13

Ett ämne som fascinerar mig. Väder! Vi här i Sverige är hyfsat förskonade men visst - vi har haft vår beskärda del. Gudrun och Per, stormar som ödelade och förstörde byggnader, skog och vissa människors liv. Sedan har vi ju alla åskoväder som inte är så jättesnälla...


Idag på morgonen gick jag från hemmet strax efter sju och solen sken. Härlig luft och hyfsat varmt. Med vintern i starkt minne njuter jag verkligen av sekund då jag inte behöver frysa. Att slippa bylsa på sig lager på lager + vantar. När jag nådde min arbetsplats - fastigheten Vipan, drygt 45 minuter senare slog dimman till. Som ett lock över hela stan belägrade den sig och adjö sol - vi ses kanske snart igen... Det började blåsa och jag hade väl inte mer än kommit in genom dörren förrän regnet föll. Ett häftigt väderfenomen men även det ganska snällt.


Jag är tacksam att vi bor där vi bor med tanke på dagens tromb i Oklahoma, USA. Fy för att behöva vara rädd för sånt. 3 km brett ödelade den allt i sin väg. Tack-o-lov sänktes antalet döda men 24 st är ju 24 för många. Såg några videoklipp och bilder från Aftonbladet och man kan verkligen inte förstå vilken kraft det finns i dessa luftvirvlar. Det har ju förekommit i vårt land oxå men inte alls i den storleken.


By the way....vi (min man) håller på att måla vårt hus. Han har anpassat sitt schema för att kunna måla extra mycket denna veckan. Det går jättebra..... NOT!!! Men vårt uteförråd är tämligen tomt, vår tvättstuga har fått mer space och Bodatippen har fått nya lass.... Vädret har makt!!!


Ha en fortsatt fin kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards