Alla inlägg den 26 maj 2013

Av Sofia - 26 maj 2013 15:16

Hemma efter en energifylld helg och med oss hem har vi härliga minnen! Nästan lite overkligt med både plats, väder och äventyr. Eller vad säger ni fam Löwhagen? TACK!!!! för härliga dagar.

Igår styrde vi vår kosa österut mot Västervik (vem döpte staden?? :). Stannade till vid Valbacken med den otroliga utsikten men eftersom caféet inte öppnade förrän kl. 12.00 fick vi ta fikan i Mariannelund. Sedan tog vi ett stopp vid Katthult och lekte Emil vilket uppskattades av barnen förstås.


Medan vi åkte sprack himlen upp och när vi anlände till slutdestination Stolsticksvägen välkomnades vi av våra vänner samt varsin flytväst. Jag har inte planat med en motorbåt sedan mitt liv vid Nömmen och det var ärligt talat skitkul att åka snabbt i motorbåt med en 90-hästars Mercury-motor. David fick hålla ratten och styra och hans ögon lyste i kapp med solen. Medhavd fika intog vi på Idö, så vackert uppe vid en höjd. Helt i lä satt vi o njöt av vårt vackra Sverige och av att bara vara.


På hemvägen ändrade sig sjön... Större vågor....och ett tag var jag helt övertygad om att "om jag överlever kommer jag att få skaffa både ny kamera och mobil". Små problem i sammanhanget... Men mamma, det gick jättebra även om min respekt för havet ökades några grader. På kvällen blev det mycket prat och god mat och dryck. Härlig samvaro. En fantastiskt skön dag på många sätt. Natten innebar läckande luftmadrass så min morgonpromenad ut till Gränsö slott gav mer vila än sömnen i sig.

 

                 

Stella och David uppe på Valbacken

 

David tar kort på pappa och mamma

 

Emil och Ida i Katthult

 

En lycklig ung skeppare

1  

Kaji håller koll när David rattar

 

Petra och Stella i fören

Stella till havs

   

 

 

Idö

 

Vi angör en brygga

 

Flytvästa av

 

Vackra vyer

 


Söt pojk

 

Skärgårdskarta där Idö är utmärkt...

 

Gränsö kanal

 

Gränsö slott "dagen efter studentbal". Vi såg alla vackra paren på avstånd från båten igår...

 

Tack fina Kaji, Bodil och Petra för att vi fick gästa ert hem!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards