Alla inlägg under maj 2013

Av Sofia - 2 maj 2013 20:18

....till att börja med... Huset är tvättat och nu är det dax. Att måla. Vi har enats om vitt. Man kan ju tycka att vitt är vitt men det finns många olika sorters vita kulörer. Det blev husvitt. Det lät bra...passande på något sätt... Det ska inte "sticka" i ögonen en solig dag och det gör inte husvitt....sa de (experterna i affären). Nu hoppas vi på bra väder framöver så vi inte behöver öppna och stänga färgburken ända till september. Sen är det ju det där med foder och knutar. Ska de målas i samma husvitt eller ska det vara äggvitt, molnvitt, gråvitt, gräsvitt, drömvitt....?? Nej, nu skojar jag - jag minns inte namnen. Det fanns ju mängder med sorter. Vi börjar med att måla ALLT i samma så får vi se. Går ju att ändra många gånger och man känner för att ändra igen och ändra igen och ändra igen...


En varm och solig dag IGEN! Man börjar bli bortskämd. Å andra sidan är vinden kall... Två mycket snoriga barn befinner sig på Renstigen 11 och David har varit hemma från skolan idag. Själv känner jag mig lite ruggig och frusen och jag vill verkligen INTE bli sjuk nu (vill man någonsin det?). I morgon är det öppet hus hos min fina kusin Anna i Bankeryd. 50 år har den flickan hunnit fylla och man kan ju inte tro det är sant....? GRATTIS GRATTIS för det är IDAG du fyller. På lördag är det bröllop med stort B. Flisby kyrka kl. 14.00 och festligt värre efterårt. Det var längesen vi var gäster på ett bröllop och det ska naturligtvis bli såååå kul!


Sitter och kollar Let's Dance. Tänk att de härmar Höglandskårens härliga vårshow "Music of the Night" från i lördags. Musikaltema!!!!   


Ha en fortsatt underbar torsdagskväll!!!


Av Sofia - 1 maj 2013 15:47

Sol från klarblå himmel. Vindstyrkor som är helt normala - ingen hård blåst. Jo, jag pratar faktiskt om vår stad Nässjö. Efter en välbehövlig sovmorgon finns det mycket att ta tag i.... Utomhus tvättar Ulf hus och inomhus har jag precis strykit färdigt berget av kläder. Kan konstatera att Ulf vann, tätt följd av David och Stella när det gäller antalet plagg. Jag förlorade stort med endast en blus. Jag vinner däremot om man tittar på antalet plagg "i gång" - de som hänger på garderobsdörrarna i sovrummet....


Snart blir det rester från gårdagskvällen på Renstigen 11. Maten igår blev god och allt räckte förutom revbensspjällen... Av dem blev det nada kvar. Det kommer att bli många grillade revbensspjäll här i sommar... Suveränt recept och smidigt. Inte något behvöde jag göra...då Ulf fixade dem från början till slut. När mörkret föll på tände vi eldkorgen och sjöng "Vintern rasat ut"... eller "Längtan till Landet" som den heter. En sång man måste sjunga vid Valborg.

Text: Herman Sätherberg (1812-1897), Musik: Otto Lindblad (1809-1864). Kan ju vara bra att veta om frågan skulle komma på Quizkampen ;)


Njut nu av dagen, antingen ni demonstrerar eller inte... Jag skulle inte alls bli förvånad om löparskorna åker på och tar med mig på en runda i solen!!!


Ha en fortsatt fin första maj!


  

Grillbuffé

  

Fredrik, Mia och Tomas

  

Ulf, jag och Hea

  

En tvilling mitt emellan två tvillingar.... 

  

Stella i vacker NIF-halsduk och Signe framför gnistorna...

  

Soffmys

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards