Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Sofia - 7 juni 2013 18:18

Å så var det klart! Tvättat och två strykningar! Innan semestern anländer - precis så som det var planerat. Ulf har varit jätteduktig, vår dotter Johanna har varit duktig och jag har inte varit duktig alls! Men huset är vitt och det ser ut som ett helt nytt hus. Jag är supernöjd med färgen. Tvivlade aldrig men ibland kan man känna med vissa vita hus - är det bara grundat? Vårt blev helbra. Nu får det vara så här i minst 15 år.....


Hade en diskussion vid fikabordet häromdan på jobbet. Handlade om tid och hur vi spenderar den. Fick frågan hur jag egentligen hinner med allt... Jobba, träna, blogga och så mitt gitarreri...de där stunderna jag "tar mig"...sätter mig med gitarren och spelar (och sjunger). Stunder av lycka! Jag kontrade med att det handlar om prioritering. Så är det hela tiden när man ska hinna med allt det roliga och det man mår bra av - man får prioritera. När alla måsten är gjorda prioriterar jag det jag tycker är kul och det som ger mig energi. Annars skulle jag gå under. Skulle jag prioritera blomkrukorna utanför huset istället för ett löparpass, byta gardiner till förmån för en långpromenad skulle jag helt enkelt inte må bra.


Men idag har jag varit LEDIG. L*E*D*I*G*!! Å jag tog en låååång promenad på morgonen....å sen hör och häpna - rev jag bort den vissna ljungen i blomkrukorna framför huset. Den var så torr så det dammade. Ersatte den med minirosorna jag fick vid morsdag samt den blå Lobelian jag satte i landet (som ändå inte syns nu när kärleksörten breder ut sig). Å nu är jag ju ändå mer nöjd med dagen. Lite dammsugning och toalettstädning på det så blir det helbra!


Ha en fin 7:e junikväll o särskilt ni som befinner er på Sweden Rock detta år. Sicket väder ni fått. Ett särskilt lycka till Marcus Höher med giget i Spearfish!!! Trummis i Höglandskåren men i Spearfish blir det andra tongångar ;))


 

Vitt och nytt!!!

   

Han med ölflaskan där är förtjänt av den...om ni undrar!



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards