Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Sofia - 11 juni 2013 19:06

Vissa dagar känns bättre än andra. Det kan handla om småsaker. Man "får tag i" en person och kan reda ut ett ärende och bocka av det från to-do-listan. Man upptäcker att maj månads KPI-index (konsumentprisindex) redan den 11 juni har inkommit och man kan höja de arrende- och lokalkontrakt som är berörda. Små saker i livet!! ;) Man får beröm från en okänd människa som plötsligt säger i telefon. "Vilken service, å du jobbar på kommunen...." Hmmm....det är ju lite tvetydigt... Man hinner fyra ärenden på lunchen. Bra jobbat men man blir väldigt hungrig.....macka vid datorn. 


Jag sitter på altanen nu och gör faktiskt ingenting. Jo, jag skriver dagens inlägg men det är ju inget "nyttigt" som att städa, tvätta, plocka snyggt i huset. Ibland känns det som att jag aldrig sitter och gör ingenting. Det är nog bra att just göra ingenting ibland. Jag är nog dåligt tränad på det...rastlösheten kommer liksom krypande som en listig orm och vips så har jag frågat Elin om hur man kan fixa bilder med flera motiv på en bild... Finns ju inga gränser för vad man kan hitta på med sin telefon. Nu är min telefon i varje fall helt urladdad på ett tag så jag kan varken greja med Instagram eller spela Yatzy eller Wordfeud. På fredag natt åker vi till Turkiet och med tanke på att ett påbörjat surfdygn kostar ca 200 kr så går "grejjandet" fett bort. Vill nog lägga pengarna på vettigare saker.. Abstinens!!!!! Men...man kanske kan ordna nåt billigt Wi-Fi på hotellet. Det vore ju...urk..tråkigt om man inte kund delge omvärlden vad vil håller på med...eller??


Å så bjuder jag på lite kontraster! 40 graders differens. 11:e juni och ljummet sommarväder. Våra hängbjörkar i trädgården - inte mycket sus nu (som jag älskar) det är tämligen vindstilla... Å så vinterns vackraste dag. 20 minus och rimfrosten låg tätt tätt på varje liten gren. Visst är det vackert!!


 

Vackert!!!


 

Å så ett collage till...det gäller ju att "leka" fram kunskapen... Ingsbergssjön samma vackra vinterdag och så vår äppelträd framför nymålat hus!!!




Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards