Alla inlägg den 16 juni 2013

Av Sofia - 16 juni 2013 13:40

En perfekt resa - från början till slut. Bilfärd Nässjö - Landvetter gick med flyt. Incheckning och planlyft gick bra. Planet var försenat en halvtimme men plötsligt var det omedelbar avgång så fam Holm Storme fick bråttom ut genom ångesttunneln. Hann inte spela färdigt omgången Wordfeud med Susanne... Flygresan gick hyfsat fort! Jag överlevde både lyft och landning och ytterligare en gång har jag suttit och grunnat på hur 17 de stora plåtlådorna kan hålla sig i luften... Vill helst inte tänka på det för det övergår mitt förstånd.


Pannbif med brunsås till lunch - javisst - det går det med. Till skillnad från Egypten var det inte en massa papper och fylla så passkontrollerna gick smidigt. Alla våra resväskor fick vi (först av alla) vilket nog kan sammanfattas = sist på plan - väskor först ut. Värmen slog emot oss utanför flygplatsen och det var ju det vi ville..... ;)  En timme med buss och så VIPS kom vi till vårt fina hotel. Hane Family resort. Smidig incheckning och första all-inclusive lunchen smakade bra. Barnen var ivriga att få bada och jag på att simma. Alldeles för mycket folk i sim-poolen så den där aktiviteten får jag nog utöva i arla morgonstund.


Sådär ja!!! Det var dagen i raketfart - precis som det kändes. Igår testade jag ett antal gånger att ladda upp detta inlägg i hotellobbyn men det funkade inte. Idag sitter jag på hotellrummet och sammanfattar gårdagen (vi har siesta) och det verkar gå bättre. Stort plus till allt! En mycket behaglig värme (än så länge). Det finns dock ett stort MINUS. Johanna är inte med! Jag anade inte att det skulle kännas så jobbigt. En ny fas är inledd i livet - det är första långsemestern utan henne och det känns att livet blir annorlunda efter blöj och napp-tider. 

Vi ska gå o köpa solglasögon för de Ray-Ban som vi förmånligt fick köpa före resan (leverans i planet) var slut - tråkigt. Här nere lär det inte vara några Ray-Ban även om det står det på dem!!


Ha en skön söndag i Sverige!


 

Stella får sin mat högt upp i luften!

 

Ovan molnen

 

Stella vid en av poolerna

 

Nej, jag äter inte glass här...konsistensen är som klister...

   

Glada barn

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards