Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Öronont och kortspel....

Av Sofia - 24 juni 2013 11:53

Det finns en sak som man verkligen fasar för när man är utomlands. Att barnen ska bli sjuka (jag vill inte bli det heller ifos). Minns med fasa resan till Egypten 2009 när David fick skållhett vatten på sig första eftermiddagen och fick tillbringa två dygn på sjukhus. Antal baddagar = 2 av 7 möjliga. Ärren har bleknat och kvar finns bara det ohyggliga minnet av olyckan. Oron hur det skulle gå för honom samt funderingar över en skyhög läkarräkning. Tack och lov täckte reseförsäkringen allt sånt på ett bra sätt.


För två dagar sedan började Elin få ont i örat. Jag minns mina barndomssomrar när jag var mer under än över vattnet i Sandsjöbaden.....nu pratar vi timmatal... Otaliga är de gånger jag fick problem med öronont efter mina badupplevelser. Vatten som stannar i örongången och det blir inflammation vilket gör ohyggligt ont. Förmodligen är det som Elin har. Hon fick feber i går natt och har varit på rummet för andra dagen i rad. Vi har köpt örondroppar med antibiotika i på Apoteket (här säljs sånt över disk.....utan recept) och febern har gett med sig. Dock inte det onda...än.


Har suttit och spelat kortspelet Vändåtta en bra stund med henne nu. Förklarade reglerna och så körde vi en testomgång. Det märks att dagens ungdomar har mycket aktiviteter som DVD-filmer, dator och mobiler..... När jag sa att hon kunde "byta färg" sa hon: Jag byter till röd! ;) Att hjärter, ruter, klöver och spader är färger...finns det inga appar....? Ja, jag hoppas att öronvärken ger med sig så hon kan sällskapa oss vid pool/hav i morgon. Det är tomt utan Johanna och utan Elin blir det ytterligare tomt.......


Ha en fortsatt go dag!


 

Ajabaja - inte leka med maten...

 

Extremt goda fruktdrinkar fullproppade med vitaminer. Endast 2 €

 

De är riktigt duktiga på småkakor här.... 7 sorter till fem pers är lagom...

 

Alltför söta drinkar...mer vackra för ögat än för gommen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards