Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Sofia - 25 juni 2013 08:28

...ned för benet och vätskan från Mojito'n blandade sig med blodet där glasskärvan rivit upp ett sår i låret.... Glasskärvorna krasmade under mina tunna sommarsandaler.... Nej, så illa var det verkligen inte men om jag hade hetat Lars Kepler hade det kunnat låta så om gårdagens middagsäventyr. Jag har plöjt fem tjocka böcker varav tre kriminalromaner/thriller och det  fascinerar mig hela tiden hur författare skriver och det mönster som finns bland uttryck och meningar. Från den i mitt tycke ganska tjatiga Camilla Läckberg, en ganska enkel Marie Ljungstedt och extremt blodig Lars Kepler. Viveca Steen har stått för den bästa thrillern denna semester. "I farans riktning" - riktigt bra. "Sandmannen" av Kepler var oxå bra men som sagt...blodig.


Tillbaka till gårdagen. Vi gick till #havet och valde en ganska enkel restaurang. Jag beställde en drink före maten - en Mojito. Riktigt riktigt god. Lime och is + krossade myntablad. Svalkade gott. Maten kom in och jag valde mixed grill (alltså inte fyra portioner grillade rätter utan lite av varje - kyckling, lamm, nöt och färs - sådär lagom för EN person ;) När kyparen skulle ställa ned min tallrik stötte han till min drink så glasskärvorna yrde över bordet. Drinken hamnade i mitt knä och en liten glasbit resulterade i ett litet skärsår på mitt lår. Inget farligt men jag kan ju säga som så.... Vi behövde INTE betala för drinken. Däremot frågade ägarn säkert 10 ggr om jag skulle ha en ny.


Promenad hem på stranden till hotellet och det var den största och mest orangefärgade måne jag sett.

Ha en fortsatt underbar dag!!!


             

Så glad var jag inte när jag fått drinken i knäet...

   

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards