Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

En "åka-hem-knapp"

Av Sofia - 28 juni 2013 16:59

Tänk om den kunde finnas. En "åka-hem-knapp" o så vips vore man hemma. När man mentalt förberett sig på och accepterat att semestern är slut så vill man bara hem och det väldigt fort. Efter en skön dag på stranden har vi tagit adjö av Medelhavet för denna gång. Resväskorna är så gott som packade och i morgon bär det av hemåt igen. Vi blir inte hämtade förrän vid kl. åtta på kvällen men hemresedag är ändå hemresedag. Ikväll ska vi äta på strandrestaurangen igen (där de hällde en drink i knäet). De hade god och billig mat och vi undviker den stora all inclusive ikväll när det är sista middagen.


Om man kanske ska försöka sig på en sammanfattning av våra härliga veckor här nere i Side. Jag är jättenöjd. Dagarna har bjudit på sol, värme och massor av bad, utflykter med sevärdheter och kultur - precis som vi ville. När kung Bore börja djävlas med mig framåt oktober kommer jag att blunda och frammana känslan av när svetten rinner nedför ryggen och bröstet och pannan. Förutom när jag tränar ogillar jag nämligen att svettas (om inte pool eller hav finns inom nära räckhåll). Jag kanske står ut bättre med vinterkungens hyss om jag kan hålla kvar det där minnet...

Jag kommer att sakna de otroligt goda salladerna när jag kommer hem. Gurka, tomat, lök...allt smakar bättre och MER här. Aubergine i alla former - I like!


Jag kommer sakna känslan av att precis har gått från vattnet och lagt mig på solstolen när värmen är så där go.  Jag är otroligt imponerad av mig själv att faktiskt (som jag inte räknade med) ha underhållit min löpträning och klarat att springa 1 h i 26 gradig värme kl. 07.00 Att sedan få slänga sig i poolen och dra några längder INNAN alla tyskarna belägrat poolområdet....underbart. DET kommer jag sakna hemma! Däremot kommer jag inte att sakna ovan nämnda folkslag. Förutom världens fulaste språk så har de....en märklig attityd. INTE alla men väldigt väldigt många!! Tankar under en simtur "Ursäkta mig - kan jag få en liten del av bassängen....nähä - nej jag är ju svensk och ska sick-sacka och flytta på mig hela tiden för att du och dina barn ska hoppa precis vid mitt huvud varje gång jag simmar där förbi...."


Umgänget med familjen - se barnen leka ihop är ju oxå väldigt trevligt! Ja, det är inte bara idyll - de kan och har varit osams rejält. Men, det går över rätt fort! Många härliga minnen tar man med sig härifrån och man kanske återkommer...nån gång.....


Ha en go fredagskväll!!


 

Taget första dan - idag är de något brunare!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards