Alla inlägg den 3 juli 2013

Av Sofia - 3 juli 2013 19:14

Hyfsat semesterväder i vår stad. Efter frukosten tog jag itu med ett av mina "berg". 3 kassar fyllda med skolmaterial från Elin, David och Stella skulle gås igenom. Spara det som är värdefullt för framtiden och resten ska sorteras bort till återvinningen. Det är då man förstår hur enormt mycket barnen faktiskt lär sig på ett år....eller åtminstone - de går igenom i klassrummet. Riktigt all kunskap kanske inte sitter kvar....trm..trm... Jag sparar lite prov, rättstavningsböcker, teckningar och om det är något särskilt projekt - Stellas egen bok om kroppen och om rymden. Funderar om någon någonsin kommer att titta i dessa böcker och papper. Veckobrev sparar jag upp till klass 3. Möjligen överambitiöst....men det är ändå en typ av årsberättelse. Barnen kanske tycker det är jättekul att kolla i dessa papper när de blir vuxna och ska ta med sig all "bröte" när de flyttar hemifrån...eller så ber de oss åka till tippen!?


När detta projekt var avslutat blev det promenad till staden och vi tog en fika på Thimons med David. Johanna sommarjobbar ju och Elin var väl knappt...vaken. Vädret tillät oss att sitta ute vilket alltid är mysigt. Jag köpte födelsedagspresent till min Susanne (hon fyllde den 25 maj så det var ju på tiden) och köpte nytt putsmedel till mina silversmycken. #Jordgubbar från Axlarp inhandlades på Torget och fick bli dagens efterrätt. 


I morgon blir det en middagstur till mina föräldrar i Torset. Vi missade ju årets midsommardagsmiddag som är en tradition med mina bröder m. familjer eftersom vi var i Turkiet så nu var det ett bra tag sedan vi var där!! Hoppas på vackert väder även i morgon! Just nu duggar regnet och det är rogivande att sitta på altanen och skriva! Tror jag plockar fram gitarren en stund...


En go dag har passerat och nytta med nöje har förenats!!


Ha en go lillelördagskväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards