Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Sofia - 4 juli 2013 19:20

"Hemma är där hjärtat är" lyder ett citat. Å eftersom mina föräldrar bor i Torset är mitt hjärta och hem såklart även där. En underbar plats drygt 3 km utanför Sävsjö - ett stenkast från vackra Vallsjöbaden med dess sjö. Jag föddes ju i och för sig i denna lilla by och bodde mina nio första månader där men jag minns inget..... Har ändå spenderat mycket tid här, dels när farmor och farfar bodde här och på senare år när mor och far flyttade hit från Norra Sandsjö.


Idag fick vi supergod middag som alltid, bl.a #Sill och nypotatis och sallad från deras eget land. Å efteråt en smaskig jordgubbstårta. Vi satt på altanen och njöt av ljummet väder. Vindstilla och lite kvavt - åska i luften. Vi aktiverade oss och "lekte" lite oxå. Spelade rännan vilket är riktigt kul. Man slår järnringar med en klubba i en ränna som är numrerad. De högsta poängen (10) är såklart så nära stupet som möjligt... Gäller alltså att slå lagom hårt... Ni förstår alldeles säkert hur det går till på den perfekta förklaringen. Far vann (han står säkert och smygtränar varje kväll). Sedan spelade vi lite boule på boulebanan. Mor vann och det är ju inte så konstigt eftersom båda mina föräldrar ligger i elitserien ....


En mycket trevlig dag och nu hemma på Renstigen passar vi på att grilla lite i denna ljuva sommarkväll. Eftersom Ulf cyklade ut till Torset blir han nog lättvaggad i kväll. 4 mil är ändå 4 mil...


Ha en fin kväll!!!


 

"Hemma" i Torset

 

Mycket o klippa.....

 


 

Pappa

 

Uppdukat

 

David, Ulf och jag

 

Mor och far och Elin

 

En fröjd för öga och gom

 


 

Pappas käraste göromål - ve'en

 

Gammal stenmur och vackra växter

 

Ett vackert exemplar av jordkällare

 

Mamma och pappas välrensade grönsaksland

 

Elin är liiiiite för stor för denna...

 

David på styltor

 

Ulf slår rännan....

 


Far slår - en på 10 och en på 9...två på 8... Bra poäng!

 

Davids tur

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards