Alla inlägg den 11 juli 2013

1D

Av Sofia - 11 juli 2013 19:42

Det är fascinerande hur två av mina flickor kan bli så fullkomligt uppslukade av en grupp som One Direction. Fem grabbar som vann nån musiktävling typ Idol, sjunger andras låtar och dansar i takt med musiken samt är jättesöta. Det sistnämnda är naturligtvis en stark faktor. Å framförallt Elin är ett STORT fan. Hon gillar en av killarna speciellt mycket!! Hennes rum är tapetserat med affischer och står det EN rubrik på en tidning SKA hon köpa den. Idag cyklade hon till Willys - nån ny specialbilaga One Direction. Hon följer dem på Twitter och lyssnar dagligen på deras musik.

Å lillasyster Stella är på god väg att bli likadan. Tröjan med One Direction motiv inköpt i Turkiet är hetaste plagget.... Ja de är sanna "One Directioner's" som det kallas att vara deras äkta fan's.

Å jag vet hur det känns - jag vet hur det är. Jag var tooookig i.....Carola. Jag kunde cykla de sex km uppförsbackarna till Rostedts Livs i Bodafors för att köpa senaste upplagan av OKEJ bara för att Carola var med... Tilläggas kan att det begav sig på den tiden då Sofia INTE var träningsnarkoman/träningsfantast = (vad är skillnaden...?)

Jag och min vän Sara Henriz bodde i nästan hela somrarna i en liten stuga som vi döpt till Carola-kojan. Affischer på väggarna så klart... Vi övade till våra shower. Tack-o-lov har jag kassettbanden kvar. Beviset som bekräftar vårt engagemang.

Det är väl den stora skillnaden. Jag sjöng och mimade till Carolas låtar. Elin och hennes kompisar sjunger inte... Å sjunger JAG i bilen till One Direction - då är jag pinsam... Begriper ingenting!!! ; )

Ha en fin kväll!

Ps. Stella sover över hos Danni i hennes lekstuga tillika "One Direction club"

Danni o Stella i lekstugan

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards