Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

J O B B A

Av Sofia - 15 juli 2013 20:11

Vaknade kl. 04.00 idag på morgonen och det var lögn att somna om. Snurrade runt och grunnade på jobbet och allt som väntade. Kom på att jag hade glömt bort lösenordet till att överhuvudtaget komma in i min burk. Det har aldrig hänt förut och jag ser det som positivt. Man har liksom kopplat bort jobbet med råge. Å ytterligare ett positivt faktum - jag har INTE kollat min jobbmejl på fyra veckor. Visserligen tog det mig ett par timmar att bara gå igenom alla 150 st idag. Sortera bort all reklam och allt skräp och läsa igenom allt annat som var mer av vikt.


Å så fakturorna. När man är allena på en avdelning med 13 pers får man ALLAS elektroniska fakturor när de är väck. Å vet jag hur dessa ska konteras? Näpp!! Har jag någon att fråga? Näpp! De andra har semester! Jag trodde för fyra veckor sedan att det "blir nog inte så många" men jisses vad jag bedrog mig. Över 100 st att ta hand om. Å alla ska vara betalda före att de som är ansvariga är tillbaka. Mmmmmm....nice.... Jag gjorde (gör - för arbetet fortsätter i morgon) så gott jag kan och sedan får "någon" boka om senare om det är fel. Och "någon" - det är jag. På vårt sista ekonommöte redogjorde en annan förvaltning för att de istället drar på sig lite kostanderna för betalningspåminnelser under sommaren. Det kostar ju att ha folk som sitter och sliter sitt hår för att reda ut konteringar samt ombokningar detta medför. För det blir en del fel när personer ersätter andra i dessa sammanhang. Rätt eller fel...intressant fundering!!


Det jag är mest skraj för är bluffakturorna. Hua - vissa av fakturorna har ju rätt höga belopp... Jag känner inte igen alla leverantörer direkt. Jag håller tummarna att bluffmakarna tar semester.  

 


Men har man å göra så går ju dagarna fort.......nästa års semester! Känns onekligen avlägset idag!!


Ha en fortsatt go kväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards