Alla inlägg den 25 juli 2013

Av Sofia - 25 juli 2013 13:56

Var ovanligt trött när jag återvände och kaffedoften från husvagnen välkomnade mig o gjorde mig lite piggare. Det är tryckande väder idag. Frukost med bl.a kokt ägg och starkt kaffe - två extremt viktiga saker för mig... Gott gott gott!!!

Hela gänget gick till staden. Backarna upp till affärerna sög mer än vanligt idag... Kollade tillverkningen av polkagrisarna o köpte sedan ett gäng i alla regnbågens färger. Jag gillar faktiskt inte dessa sockerpinnar men vi är ju fler i familjen och är man i Gränna så är man... Handlade även Gränna-knäcke o några otroligt goda saffransskorpor.

Nu sitter vi o njuter av sol vid Vätterstranden trots att vädersidorna säger regn? Hade jag gjort så mkt fel på jobbet som vädergubbarna gör hade jag varit avskedad gör länge sen...

Ikväll blir vi lite lata o äter i hamnen. Jag vill ha nåt med "hav eller sjö"... De andra har aviserat önskemål (begär) efter pizza... Hoppas vi kan synka detta!!!

Ha en fortsatt fin torsdag!!!

Grillade revben, sparris, lök, halloumi med potatissallad. Mums!!

Vacker morgonvy!

Gamla stenar är mäktigt och mystiskt!!

Polkagrisar tillverkas

Inköp

Vi har ca sex mil till Gränna och ungefär lika många växtzoner emellan ; )

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards