Alla inlägg den 28 juli 2013

Av Sofia - 28 juli 2013 15:31

Det går alldeles utmärkt att ha midsommarfest i slutet på juli. Hade sagolikt gott och varmt väder när gästerna kom igår. Ishinken fick göra skäl för namnet. Vi blev mätta på maten och familjen på Renstigen 11 kommer att ha festrester hela veckan...om vi vill.... Kanske ska vara lite försiktigt med pastasalladen framåt torsdag eftersom rötmånaden har börjat.


Kubbturningen som genomfördes med lagindelning familjevis vanns av fam Lycksäter. Stort grattis till fegspelet! Men har man inte pinnar kvar till kungen så får det väl vara ok!! Även i musiktävlingen kammade de hem första priset och det smärtar mig att det står fullkomligt still i skallen när man hör låten och inte kommer på artisten... Jo, jag fick faktiskt vara med för jag hade inte sett facit. Det är mysigt att som vuxen sitta och kolla på trädgården när den är full av barn i olika åldrar. Saknade Stella hårt...


Vi satt ute hela kvällen på altanen och enda skillnaden förutom att vädret var mycket bättre i går än vad det brukar vara på midsommar stavas skymning. Det blev mörkt tidigt! Desto mysigare att tända värmeljus och lyktor. Klockan 02 slog jag igen mina blå och var supernöjd med dagen och kvällen!! 


Ha en fortsatt skön söndag! Jag tror jag snörar på mig löpardojorna - behöver syre i lungorna!!


 

Isen gjorde nytta

 

En kall i solen

 

Sus och PA

 

Sillunch

 

Vuxenbordet + lilleman Oskar

 

Micke, Camilla och Sus

 

PA, jag, Ulf och Benny

Fam Pettersson i kubbturningen

   

Familjen Undfors kubbar

 

Stor och små

 

Tindra tannalös och kvällens minsta gäst Oskar

 

Grillade revben... Ulfs specialité

 

Mer mat....   


 

PA och jag

 

När alla vännerna gått hem....



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards