Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Sofia - 1 augusti 2013 20:59

Har precis avverkat (vad tråkigt det låter….) avnjutit ett löparpass. Vissa delar ÄR jobbiga. Det är inte ”flow” hela tiden. Ibland kan det kännas lite tungt i början av rundan, ibland är det tungt en eller två km (eller flera) mitt i passet. Ibland känns det lite trögt och stelt i slutet..särskilt om rundan är en bit över milen. Det är olika och jag antar att det har med hjärnan att göra. Den mentala biten är oerhört viktig – i varje fall för mig. I min #löparvärld. Orken och benen måste ju också var med så klart men det är ändå men hjärnan man kutar. Så måste det vara! Sprang en kväll i veckan som snart har passerat och tyckte jag lite för hungrig... Medan jag sprang oroade jag mig för blodsockerfall hela tiden. Har ganska lätt för att få det...orken tar slut PANG o så står man som en blöt fläck utmed vägkanten... Inte kul!!


Har alltid en katastrofsockerbit i midjeväskan så jag "sög” i mig den. Nyttigt såklart ;) Vips så gick den milen galant och mycket snabbare än i vanliga fall. Ändå att jag sprang senare än vanligt och hade lite många för timmar från dagens huvudmål… Lurade jag mig själv där månne. Vad innehåller en sockerbit i form av energi – max 13 kalorier eller nåt liknande.  

 


Nej, löpning är inte njuta i den bemärkelsen som att ligga i solen på stranden eller sitta i soffan och läsa en god bok. Men att kämpa på och ha det jobbigt är också njutning. Att svetten rinner och hjärtat får jobba, att uppförsbackarna "suger" kraft och gör en lite matt...känslan av att klara av dem....det är oxå njutning (även att nu många skakar på huvudet och tänker "galning"). Endorfinerna som sprutar ut tillsammans med svetten är lyckliga små saker som är nödvändiga – i varje fall för mig. Å man blir peppad av olika saker. Jag blir peppad av att andra springer och tränar. Diskutera löpardojjor eller distanser med vänner kan vara inspirerande. Min "gamla" sångarvän och vän Lill cyklar massor med snabba mil i veckan och tävlar även i olika veterandistanser - även SM. Sånt peppar mig!! Grymma kvinna!!!! Ser ofta bilder som löpar- och gymdrottningen tillika min Facebook-vän Carolin Helt lagt ut på sina rundor. Sånt stärker! Tack Carro. Synd bara att du inte kunde peppa mig kvar på e3. Men vem vet…det kommer en höst med rusk och regn och jag VET att mina muskler skulle må bra av lite extra styrka.


Å efter kvällens goa tur så hade jag ork till att campinghandla inför Trekanten cup i morron SAMT packa iordning käket i husvagnen.... Not bad!!


Ha en go kväll om ni nu springer eller njuter av annat!!


PS. GRATTIS GRATTIS MIN BROR PELLE PÅ FÖDELSEDAGEN OCH NAMNSDAGEN!!       

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards