Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Sofia - 6 augusti 2013 20:20

Näpp, det gör den inte!!! Åskan kommer inte och lufsar fram i ett par mjuka tofflor eller trippar i ett par nätta sandaler.... Den rusar fram och idag överföll mig idag. Som bakgrundsinformation kan jag ju meddela att jag aldrig springer ut när det åskar - har stor respekt för dessa otroliga och lömska makter och är väldigt rädd för åskoväder. Det beror nog på min uppväxt. Det var värre på landet än vad det är i stan. Å värst var det hos farmor i Torset där fönsterrutorna skallrade och telefonen ringde när åskan var nära. 


Hade tänkt att springa i eftermiddag men redan c a kl. fyra begrep jag ju på molnen, den kvava luften och regnet att det blir inget med det. Men efter några timmar så såg det ju fint ut igen, solen sken och inga mörka moln. Jag sprang. Å jag bestämde mig för att inte dra iväg bortåt Träslända utan tog över golfbanan - något närmre hem. Kollade himlen med jämna mellanrum och när jag hade fyra km hem var himlen plötsligt svart (genomgrå) och jag kände den framför mig - blixten! Å så hörde jag den - knallen STRAX efter vilket betyder NÄRA. Trots att "Wake me up" med Avicci ljöd i lurarna.


Skiträdd å tankarna maler. Ser Höglandsnytts rubriker "Kvinna dog av blixtnedslag under löpartur"...... Jag hoppade in i skogen och ställde mig under en inte-så-hög-gran. "Idiot" kommer de tänka om mig. "Hon får skylla sig själv som springer när det åskar". Å andra sidan hade jag sett en annan löpare samt några golfare som i så fall var lika tokiga. En blixt till och knall sedan lugnade det ned sig. De sista km hem gick fort kan jag säga. Då finns ingen "löparmage" som ställer till det och ingen ork som tar slut. Då går benen som trumpinnar, jämnt, fort och fint. Hm....men jag föredrag inte åska som sällskap för det!


Å så bjuder jag på lite bilder såhär på tisdagskvällen. Hittade dem i kameran efter helgen och förstod att Elin hade varit ute och fotograferat. Man kan ju bara konstatera. Man njuter av hennes fina bilder och av hur vacker vår natur och grönska är!!


Ha en fortsat härlig kväll!!


   


     

Ett lönnblad

 

Rönnbären är inte riktigt mogna än

 

Körsbärsblad


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards