Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Sofia - 8 augusti 2013 20:24

Grävskopan har snyggat till lite här och var under sommaren i vår kommun. När jag sprang i tisdags ?under min åsktur? såg jag att Hunddagiset i Norrboda var jämnat med marken. Omsorgsförvaltningen ville inte längre hyra fastigheten och ingen annan heller för den delen. Istället för att byggnaden ska stå oduglig och kosta skattepengar rev man den. Nu ser det riktigt snyggt ut på stället. 

Det har ju varit skola en gång i tiden....o man kanske skulle ha startat ett företag o driva friskola, cashat in feta statsbidrag, tagit ut rejält med lön, blivit populär o lockat mängder med barn från kommunala skolan... Sen när det inte längre går så bra kör jag skiten i konkurs o så får kommunen ta hand om barnen som ska stå där med lokaler o lärare med blixtens hastighet.... Jag är ironiskt nu och jag tror ni förstår vilken inställning jag har till att driva skolor med vinst!!

Så är "ladan" i Stensjön äntligen borta. Blev oxå fint - såg ett kort på Fejjan förut som en anställd på nya dagiset tagit. De får ju kanonutsikt över Nömmen nu.

En annan plats som ser bättre ut nu är fd Ungdomsborgen. Den slitna och förfallna byggnaden är borta. Men jag gråter en skvätt.... Jag har ju spelat golf där en gång för längesen o nu är allt borta....

Vår stad blir ju inte direkt vackrare av alla tomma husskelett och när ingen vill göra något med dem, låt dem gå samma öde till mötes som 34:an! Till himmelen in....

Tack för ordet!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards