Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Sofia - 11 augusti 2013 12:51

Det blev en underbar kräftkväll i Norra Sandsjö igår. Vi satt på den fina altanen hos Anders och Lotta och njöt av timmarna som passerade. När regnet hade slutat falla tittade solen fram och senare på kvällen smög sig en vacker dimma in och klädde naturens horisonter. Föregående mening påminner om det som brukar komma från Ernst Kirchsteigers mun och faktum är att vi alla tyckte Anders påminde om Ernst igår, nu när han hade klippt sig.... Å Anders är ungefär lika händig, både med fix och mat utan att vara larvig och barfota.


Suveränt goda pajer mättade våra magar innan dessa små röda underbart goda varelser "kräftorna" sattes fram på bordet. Så goda!! David var en god ätare när det gäller klor och stjärtar, resten överlämnade han till mig och jag tog emot med glädje. Vi sjöng ALLA sånger i sånghäftet men tog INTE en snaps till varje sång - tack o lov!


Godaste gräddtårtan med mycket mycket närodlade hallon hade mor med sig och till kaffet smakade den som en dröm. Det finns fördelar med kompakt augustimörker. Levande ljus och mycket gott sällskap är två ingredienser som förgyller tillvaron!


Tack mina fina bröder med familjer för en underbar kväll!!


 

Dukat på altanen!

 

Ulf, Simon, Anton, Elin och David

 

Hej, hej Monica, hej på dig Monica.....och Pelle

 

Elin, David och Kristin

 

Far och mor

 

Lotta, Anders "Ernst" och jag

 

En kräftätare och en icke-kräftätare

 

Man äter lika mycket med ögonen... Å då är detta mer än gott!

 

Håller kräftan måttet? Ja då - mina händer har alltid varit stora... ;)

 

Kallt och starkt

 

Snapsvisor....med bl.a min favorit "Hell and Gore"

 

Såhär organiserat ser resterna ut på tallriken till höger om mig....

 

Ingen klar bild men klockren smak - mmmmmmm.....

 

Augustikväll i Norra Sandsjö...

 


...med dimma...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards