Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Sofia - 13 augusti 2013 14:00

Enda gången jag riktigt kan reflektera över stunden som är nu - det vill säga "livet" eftersom livet är här och nu, är när jag är sjuk. Det är då som först ekorrhjulet stannar upp. Idag snurrar det inte alls kan jag meddela. Carpe Diem är otroligt svårt när vardagens alla måsten ställer sig på kö. Kön som aldrig tar slut.

Har sovit gott i natt, drygt 12 h och försöker vara på benen eftersom min rygg ogillar sängläge allt för länge...
Halsontet är än värre idag och huvudet är tungt. Det går ändå bra att läsa och som sagt tänka tankar om hur livet och vardagen ser ut. Nästa vecka börjar skolorna. Fördelar att rutiner och tidpunkter får en betydelse. När frukosten avverkad kl 07.15 och inte kl 13.00 När kvällsmaten äts ca kl halv åtta-åtta på kvällen och det är slut med kylskåpsgluttande kl 23. Å så börjar alla läxor igen... Skrev varken för- eller nackdel här... Är nog både och.

Vilket väder vi har! Ena stunden klarblå himmel o sol, andra sekunden åska och skyfall. Bara det är ett skådespel att betrakta för en sjukling och det är sannerligen action i molnen och dess makt! Synd bara att jag skickade iväg sonen till Willys för att handla mjölk... Han blir nog rätt blöt...

Vill bara bli frisk nu! Man måste vara frisk för att orka livet! Fullt ut!!

Katt skulle man va..... Har inga direkta måsten....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards