Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Sofia - 14 augusti 2013 17:27

Hon sken som en sol när hon kom hem från frissan idag.... Elin! Med tanke på att den damen har ätit frukost mellan kl. 12--13 de senaste veckorna kändes en klipptid kl. 08.00 rätt overklig... Otroligt om hon orkar upp. Det fanns inga andra tider före skolstart - hade inte bokat den med vilje. Men som alltid när något är ROLIGT så finns inga bekymmer och sura miner. Behövde bara säga till två ggr kl. kvart över sju - sedan satt hon med fil o macka vid frukostbordet. 


Hon kom tillbaka, som sagt som en solstråle, kl. 13.00 (då inkl. viss shopping och fika med vännen Klara) och visade sig. Den röda färgen är näst intill eliminerad och fina ljusa slingor har åter gett henne den färger hon föddes med = Blond. Å toppat längderna OCH sidecut. Jo, jag visste om det och faktum är att jag tyckte det var riktigt riktigt fint (även att jag inte direkt hoppar jämfota av glädje när jag tänker orden "rakat huvud"). Nu är det ju bara en liten del av sidan som är klippt mycket mycket kort och ja, det var snyggt!!! Det ser ju mer eller mindre ut som om hon har det uppsatt på en sida och ångrar hon sig någon dag kan ju benan ändras och dölja. Å så växer hår ut även om det tar några år att få den längden hon har på det övriga håret. Lycklig nöjd flicka - lycklig nöjd mamma!


Däremot är jag inte ett dugg nöjd med mitt tillstånd. Huruvida man blir nöjd eller inte nöjd med sin frisyr kan ju betraktas som ett i-landsproblem jämfört med hälsan. I skrivande stund är jag inte pigg. Känner mig sämre nu än vad jag gjorde i går kväll och det känns helt enkelt träligt. Har umgåtts en del med Per Morberg idag vilket inte är helt fel. Inte för att jag är så sugen på grill just idag och kanske inte alls mer denna säsong men recepten är läckra och härliga för ögat!!


Ha en go kväll!! 


 

Elin nyfrissad och nyslingad

     

Till nästa år kan man nog praktisera något riktigt gott....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards