Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Sofia - 15 augusti 2013 12:54

Jo, vårt lands lilla prinsessa Estelle har ju också namnsdag idag men jag syftar på vår egen lilla Stella. Namnet som betyder "stjärna" stämmer så väl med Stella. En starkt lysande stjärna vars ljus är lika kraftfullt som hennes personlighet och glädje i vår familj. Denna vecka är hon inte här - så ser livet ut. En dag som denna - ligger hemma lite halvrisig - känns det ju ännu tråkigare att hon är frånvarande. Å andra sidan är jag väl inte världens roligaste mamma heller....just nu....o jag vet ju att hon har det bra där hon är.

 

Här är nåra rader som skrevs för länge länge sedan men för mig alltid lika starka, sanna och framförallt aktuella!! 

 

Lys upp min himmel i natt!!


Min egen stjärna, min Stella!

Du fanns inom bara mig

länge, länge

Du var min

Jag valde att ge dig liv

Ett självklart beslut

Men vad jag inte visste

var hur svårt det skulle bli

att dela dig med någon annan


För jag måste just dela

med mig av dig för att

du ska älska mig!


Du, lilla stjärna

Jag vill att du ska lysa

hos mig av din egen kraft och vilja


Nu är jag helt ensam

Lys upp min himmel

Med ditt milda sken

Så jag kan sova utan dig i natt!


Sigrid 05


   


 


   


 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards