Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Sofia - 19 augusti 2013 20:34

SKOLA!!!!!!!!!!!

Det var inte svårt att få upp någon av de tre som skulle till sin första skoldag idag. (Johanna som börjar andra året på Brinell fick ytterligare en dag ledigt.) T.o.m Elin var hyfsat pigg och satt vid frukostbordet när jag lämnade hemmet strax efter sju. Elin - nytt stadium, ny skola, ny klass, nya lärare.... Hon var mycket positiv även efter skoldagens slut.


David är numera äldst på Åkersskolan och man minns ju hur det var...... Att vara "störst" på Sandsjöforsskolan - det var grejer det.   Han fick nyheter i schemat. Långdagar och det verkade bara vara positivt.Istället för 13.20 slutar han kl. 15.00 Han var oxå mycket glad och nöjd med skoldagen. Å så Stella. Hon sprudlade. Det allra bästa är att treorna får vara bland de större barnen på skolgården. Tänk vad barn vill vara stora, va? Jag vill bara vara barn. Sitta i en lekhage med mammas tillsyn och bita på nån leksak...eller varför i en lekhage? Sitter hellre i mammas famn.


Jag fick en långdag (lång dag) innan jag landande framför några som anser sig kunna sjunga och faktiskt de som kan (Idol 2013). Efter en full-rulle-dag på jobbet blev det fotbollsträning med Stella. Hon gillade det och kämpade som attan. Sedan hem och börja plöja en miljard informationsblad från resp. barn....+ kvällsmat! Nämnde jag att jag var trött oxå? Natt - välsignade sömn och så en ny bra dag!! Å så var vardagen igång på riktigt! Tror många känner med mig just idag.


Ha en go kväll!!!


 

Inför första dan i trean

 

28 st underbara småtjejer och en knippe duktiga ledare!!!

 

Stella på träning - här tillsammans med Danni som idag oxå ville prova fotboll....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards