Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Sofia - 25 augusti 2013 13:26

...för idag är det STELLAS 9-årsdag! Å hon är inte här! Å det känns! Mycket! Tog fram hennes fotoalbum med alla kort från när hon föddes och tre år framåt "Stella album nr 1". Det blir 3 st album per barn och jag slutar klistra, klippa och texta när de är 18. Förhoppningsvis uppskattar de mitt pilleri och fix när de blir stora. Jo då, det tittas i albumen då och då även nu. När man kollar på korten kan man lugnt konstatera att tiden går med blixtens framfart. Det känns som igår när hon kom till världen. 2 veckor över tiden och väntan var så seg så seg. Men när hon väl hade bestämt sig så var det bråttom. Det var en väldig tur att de inte hade installerat några fartkameror mellan Nässjö och Eksjö hösten 2004..... Det var första gången vattnet gick före ankomst till BB och alla som upplevt det känner säkert igen sig och vet hur det är.... Nära att Stella-bus fick ta sina första andetag i sjukhushissen....


Ja, det är inte många knop på Renstigen 11 idag. Min envisa förkylning håller ett stadigt grepp om kroppen vilket gör mig lite nedstämd. I kombination med Stellasaknad blir det inte bättre kan jag tillägga. Kanske man skulle ta sig ut och "lufsa" runt i skogen och kolla om kantarellerna vill visa sin gula uppenbarelse för mig. Hade ju varit gott med en lite macka till kvällen. Lunchen består av rester från gårdagskvällens goda hämtmiddag. De är väldigt duktiga på att laga god mat på Coco Thai men beräkna portioner kan de då inte...  Förutom ett långt styrkesamtal med mor har jag mest suttit med gitarren och sjungit. Jag skrev ju igår om denna låt - att jag älskar den så....idag blev den min på riktigt......


http://www.youtube.com/watch?v=U6iNYG6ECNE


  

Stellas första jul. Väl omhändertagen av David 3 år, Johanna 8 år och Elin 4 år. Det här var familjens julkort 2004.

  

Husvagnssemester - här utanför Torekov sommaren 2005

  

Älskade mormor håller Stella i famnen på 1-årsdagen! De blåaste ögon i världen...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards