Direktlänk till inlägg 8 september 2013

Kräftgång....

Av Sofia - 8 september 2013 10:23

Nej, vi gick inte baklänges hem igår efter den otroligt trevliga kvällen hos grannarna Undfors. Men jag svarade rätt på tipsfrågan vad "kräftgång" är. Det är inte när gästerna går på rad i lustiga hattar... Men på frågan om vilken kräfans största fiende är....är jag är otroligt tveksam till om det verkligen är ålen. Jag skrev minken och jag tror domaren har fel!!! :)


God mat och goda vänner, god dryck, goda kräftor, en god kväll!! Den slutade dock lite abrupt. Polisbilar med blåsljus som cirkulerar på gatorna i vårt område. En civilpolis med blåljus som körde fram-o-tillbaka på Sjöbergsvägen. När det är mörkt syns det där skenet så extra väl... Man blir ju orolig vad som händer och framförallt barnen. Även på fredagkvällen skedde det otäckheter. Precis när vi gått o lagt oss vid elva-tiden hörde vi polisbilar ett bra tag. Vi tippade på biljakt men så var det inte. Två kvinnor blev rånade när de gick tillsammans på en cykelväg mellan Åkersskolan och bostadsområdet Sporren - den cykelväg jag befinner mig på OFTA när jag springer eller går mina rundor. De blev hotade med vapenliknande föremål och fick lämna ifrån sig handväskorna. Jag blir så fruktansvärt tokarg att man inte kan få vara trygg i sin stad. Idioter.....


Jag sov oroligt inatt - drömde om att en civilpolis körde ifatt oss. Det var dock ingen polis utan de tog fram vapen och hotade oss... Tänker på kvinnorna som blev utsatta i fredags. Inga fysiska skador men de psykiska ärren sitter säkert i länge.... Nu är det ljust och och vackert och ingen nattlig oro finns kvar. En solig och varm söndag ligger framför oss. Löparskorna står o väntar........


Ha en fortsatt fin dag


 

Gubben i månen

 

God förmat

 

Vackert!!

 

Monica och Uffe o värden Micke

 

Micke och Anton

 

Camilla, jag och Ulf och mycket gott på bordet!

 

David och jag mumsade i oss! Han som håller skålen gjorde det inte...

 

Tillbehör enligt gammal sed

 

När jag ser mink och ål går jag kräftgång...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards