Direktlänk till inlägg 20 september 2013

Melissa Horn

Av Sofia - 20 september 2013 16:38

Så var det bokat. Den 9 november kl. 19.30 är det dags för njutning på hög nivå. Då sätter jag och min kompis Susanne oss på rad 15 i Jönköpings konserthus och lyssnar till Melissa Horn. Som jag har längtat. Kan aldrig lyssna sönder dessa låtar och hon har ett uttryck som hon är ganska ensam om. Texterna ger mig både bekräftelse på och förståelse för vad jag själv har för känslor ibland. Att lyssna på vissa av hennes sånger kan liknas vid att höra en saga och jag kan som sagt höra sagorna om och om igen. Det ska bli så underbart att få höra henne live och fortare än vi anar är vi där!


Å lika glada är Elin och Stella här hemma. I går kom nyheten att One Direction kommer till Sverige i juni nästa år. Biljetterna är inte släppta än MEN bara att de kommer hit innebär att de SKA åka. Det blir till att ”hänga på låset” = sitta vid datorn nästa lördag kl. 09.00 och försöka boka tre biljetter för förmodligen får jag äran att vara med dem på Friends Arena i Stockholm. Å andra sidan gillar jag gossarna men kanske inte så mycket att jag vill lägga drygt 800 kr för att se…trmm..trmmm.. Undra om jag var lika galen när jag var i Elins ålder – det var jag säkert men det var lite andra dimensioner då. Jag var på Gubbakulan i Vrigstad och såg Carola…vilket var stoooort för mig….


Hade en tatueringsdiskussion under fredagens eftermiddagsfika. Många hävdar att folk inte får jobb pga sina kroppsdekorationer men eftersom ALLA inkl. samtliga arbetsgivare kommer att vara tatuerade om 10-15 år finns det nog en chans för de tatuerade oxå. Tiderna förändras. Något vi var övertygade om är, att i nästnästa generation kommer INGEN vara tatuerad. Förklaringen är enkel. De kommer se sina förfäder fullklottrade och se den målade huden rynkig och dan….. Ligger kanske något i det….


Ha en fortsatt go solig freeeeeeedag!!!


En saga........

http://youtu.be/VEh3CgyXKKI


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards