Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Söndagsglädje!!

Av Sofia - 29 september 2013 14:21

Veckans dagar har alla en speciell känsla. Inte för att det skiljer så mycket på tisdagskänslan mot onsdagskänslan men jämför hur du känner det en fredag jämfört med en söndag....det är lite skillnad. Även som söndagar är okej så ÄR denna dagen beslöjad med lite vemod - helgen är slut. När man var mammaledig...fel ord...när man jobbade-hemma-med-barnen var skillnaderna inte lika stora men fredag var ändå fredag.


Idag känns söndagen glad. Beror kanske på att dagens hittills har fyllts med bra saker! Morgonen startade med läxläsning med både Stella och David. Skönt att få lite gjort redan innan veckan börjar. Det finns en tendens att tiden glider iväg på veckodagarna och läxorna görs när barnen är lite för trötta. 14 underbara km i löparspåret följde och doft av svamp och skog slog emot mig där stigen viker av i Träslända. Blir i skrivande stund såå sugen på att gå ut och finna lite av skogens guld. En dusch och middag av gårdagskvällens festrester gör att man känner sig mer än välbelåten. Gårdagens middag blev god och trevlig och sen. Men jag kan slå fast - jag kan inte göra pannacotta. Jag är helt värdelös på det. Antingen blir den för lös eller för hård. Igår blev den det senare alternativet. Men vad gör det när man har skålen på bordet full med Polly med smak av "bilar". Wow så gott!!


Ska precis avnjuta ett par stycken av dessa Polly, den senaste Damernas Värld och en kopp kaffe. Tog nyss en klunk och jag kan avslöja för alla som inte vet, att när en droppe YES har landat exakt där man ska sätta läpparna.... NOT GOTT!! Polly med bilsmak och kaffe med diskmedelssmak....


Å så några grattis till släkten! Stort grattis till fina brosdottern Kristin i Sandsjö som i dag fyller 16 år. Å grattis till min bror Anders en dag försent. Han fyllde 52 år i går! KRAAAAAAAAAAAAAAAAM till er båda!!! Jag grattar er med en sång!


Ha en fortsatt glad och go söndag!!! Även söndagen är en gåva!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards