Direktlänk till inlägg 19 oktober 2013

Go Greens…..

Av Sofia - 19 oktober 2013 16:31

Var på min första riktiga basketmatch igår. Nässjö mötte Borås. En grannfamilj tog med oss på detta trevliga arrangemang (vars son är helt galet uppdaterad på regler, spelarnamn och nummer samt tränar själv). Det lär inte bli den sista matchen jag ser även om det kanske inte kommer befinna mig där varje fredagskväll då det är hemmamatch. Riktigt bra arr omkring också verkar finnas många eldsjälar i klubben. Två av mina förra detta jobbarkompis (två Annor) lägger ned mer tid än vad som finns att uppbringa här….


Å så till matchen då. Basket tyckte jag var riktigt roligt när jag själv gick i skolan när vi spelade på gympan (till skillnad från t.ex handboll som var det absolut träligaste som fanns). Kan ju några få regler – läs = kan egentligen inget alls. Det var högt tempo och Nässjö var jätteduktiga. Det var ös både på plan och runtikring, musik och publikens jubel (eller besvikna utrop). Något man direkt kan dementera är att längst inte alltid är bäst. ”Monstret från Marocko” var ju en riktig duracell-kanin och med tanke på att han ”bara” är 167 cm var han helt otroligt bra! Annars är det stora bjässar som finns på planen….och fötterna…..storlek 50 minst…på nästan alla… Sen kan man ju alltid ha en åsikt om kläderna. Linneliknande tröjor och halvlånga brallor – alltså en hockeyspelare med alla skydd är ju attraktivare…. Men det ska väl helt enkelt vara så i den sporten.


Det växlar snabbt i resultatet. Målfest och poängen trillar snabbt in. 92-101 slutade matchen och jag såg senare på sociala medier att domarna hade favoriserat Borås och jag kan nog bara hålla med. De blåste absolut för ALLT och speciellt till Nässjös nackdel. Å andra sidan – om man ska vara riktigt ärlig så missade nog inte Borås inte mer än ett högst två straffkast och Nässjö dabbade bort dem mycket oftare. Nässjö plockade inte heller returerna i samma utsträckning som Borås och hade de gjort det hade det kvittat om domarna gjorde en dålig insats – då hade Nässjö vunnit solklart! Det var riktigt riktigt synd att de gröna inte tog sin första seger!


Kämpa på! Det är riktigt kul för Nässjö att vi har ett sånt starkt lag - Nässjö kan vara stolta!


Ikväll blir det bandymatch i Stinsen Arena. Till skillnad från i gårkväll behöver vi inte må dåligt i värme och luft som tar slut…. Ikväll får jag frysa lite istället! Heja NIF och våra duktiga bandykillar i U14!!! Jag hoppas på att David håller nollan i målet!


Ha en fortsatt fin lördag!!


 

Full o stor måne vid sjön igår!! Vackert!!

 

Strax före matchstart

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards