Direktlänk till inlägg 30 oktober 2013

Diverse

Av Sofia - 30 oktober 2013 19:34

Slaskkonto, diverse, övrigt.... Här hamnar sånt som inte är specifikt, allt som inte har en logisk plats, det man inte vet vad man ska göra av. Alla ekonomer vet hur kul eller enkelt det är att stämma av ett konto som slutar på "99".... Not! Hela eftermiddagen har vi suttit och reviderat budget för 2014. Inte det lättaste kan jag säga men vi lägger ned vår själ i detta arbete kan jag säga och jag tycker ärligt talat det är roligt. Att "sia" om hur nästa år blir. Vissa saker ÄR självskrivna...annat är inte det. Hur blir vintern? Kall och snöig? Keine ahnung! Man får höfta och basera sina gissningar på föregående år. Går det åt mindre energi blir det mer pengar över till planerat underhåll vilket ALLA i kommunen har nytta av. Kontot 61529 - övriga fastighetskostnader....he, he - det blir en gedigen uppgift i morron att borra ned sig i. Kanske nåt ligger fel - boka om och boka rätt....


Å så dessa hår!!!!! Ljusa vill blir mörka. Mörka vill bli ljusa. Lockiga vill bli raka och raka vill få lockar. Tjocka kalufser vill tunna ut och tvärtom. Johanna har nu tröttnat på sitt mörka hår och har blekt slingor. Jag TYCKER OM när hon får tillbaka sin naturliga hårfärg och eftersom hon har familjens tjockaste hår och bra kvalitet, tål håret mycket stryk. Mörk eller ljus - det är små problem när man ser Regina Lund stå helt utan hår på Cancergalan, vacker och skör och prata om sin sjukdom. Vet inte hur mycket jag grät i måndags kväll när programmet sändes men det var blött. Det finns så många som drabbats av denna hemska diagnos detta år och en del av dem känner jag. Unga som lite äldre... Jag får ofta tanken - när blir det min tur? Man ska inte och man får inte tänka så men jag kan inte hjälpa det..... Varför ska jag få vara frisk!?


Jag sitter och väntar på Ulf och David som varit och tränat bandy. De skulle köpa med sig pizza hem. Hela familjen är samlad utom Elin, hon är på Halloween-kalas hos en gammal glasskompis med "förra klassens alla tjejer". Jag förmodar att de har mycket trevligt. Efter ett intervallpass i löpning (jag förebygger cancer) är jag riktigt hungrig. Pizza är inte nyttigt men jag tror det kan vara bra för själen ibland och för stressen inombords... Nu hann jag öva lite på julkonsertssångerna och spela lite gitarr till favoritlåtarna... Det är balsam för själen.


Dagens inlägg blev diverse..... Inga röda trådar här inte.... Kram på er!!!


 

Nyslingad!


 

I sitt rätta element...


 

Black lady

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards