Direktlänk till inlägg 7 november 2013

ARG!

Av Sofia - 7 november 2013 21:58

Det händer inte så ofta att jag blir fly förbannad! Idag blev jag det. Vrålarg!!!   

Å det är ganska simpelt men ibland får man bli arg på sånt oxå... Den 18 september (inte så längesen) skrev jag glatt om ett par nyinköpta löpardojjor. Så snygga, de skulle vara så bra och de satt som gjutna på fötterna. Det var en ny typ av gummi i sulan som skulle hålla längre, hörde jag säljare säga och det gick liksom verkligen rätt in i hjäran där köpsuget sitter. De var DYRA! Jag föll....och köpte dem. Jag har varit så otroligt nöjd med dem. Det har blivit många mil sen dess kan jag säga och ALDRIG att jag känner mig stum i benen eller att stegen upp mot 13--14 km känns uttrampade... Det är stuns i skorna helt enkelt! 


Idag när jag kom hem efter en mycket blööööööööt löpartur skulle jag plocka bort två stenar som fastnat i skårorna under sulan (händer ibland) och då såg jag det.... De har gått sönder! Trasiga! Tyget har släppt från gummit framme vid tårna. Jag kände hur ilskan riktigt pulserade i kroppen. Jag hade annars en väldigt go känsla i kroppen då jag återigen hade impat på mig själv eftersom vädret var allt annat än lockande när jag kom hem från jobbet. Efter två km kom det en sån regnskur och dropparna riktigt slog hål i huvudet... Jag deklaraderade min ilska ganska tydligt i hemmet och jag såg på Johanna hur hon tänkte: "Hur kan du köpa ett par löpardojjor för 1700 kr?" Tilläggas kan att hon inte springer...


Jag har redan tagit fram en kasse och i morgon blir det uppdrag reklamation. Visst jag har något bredare fötter än genomsnittskvinnan men såååååå breda fötter har jag inte. Å nej, jag har inget kvitto kvar. Varför hundan skulle jag spara det när de sitter som en smäck och jag känner att "de här" kommer jag att ha lång tid framöver. Jag har redan övat in repliken. "Får jag inte ett par nya skor för samma summa köper vår familje inte en enda grej till i denna sportbutik.." Vi får en bonus varje år på c a 800-1000 kr så ni fattar ju hur mycket vi köper!!!


Ha en fortsatt härlig kväll!! Hälsningar argbiggan


  

Snygga, sköna men hrmmmmm värda priset. Jag hoppas det var ett måndagsex jag köpte för jag vill ha ett par NYA!!!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 29 mars 13:13

Igår invigde vi påsken med våra goda vänner Susanne och PA från Sandrydet. Vi tog med dem på promenad och vi besökte Torsa stenar och fortsatte på vår fina ås på andra sidan sjön. Ljuvligt ljummet väder med ett o annat stänk i luften. Vi pausade vid ...

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards