Alla inlägg den 11 november 2013

Av Sofia - 11 november 2013 18:50

U14 vann KOSA-natta i Örebro igår för ANDRA året i rad! Följde matchen nervöst medan jag åt en suveränt god lax... En sån lättnad att det gick vägen. Grattis till duktiga duktiga grabbar o suveräna ledare! Å supportrarna - stor eloge till föräldrarna som var med! Hade velat va med såklart men denna helgen gick det inte.

Sitter nu o jobbdiskuterar (ja!!!) o går igenom dagens föreläsningar. Vi var hört mkt nyttigt o klokheter. T.ex har vi motorvägar i vår hjärna. Synapserna klickar en gång starkare vid varje upprepad gärning.. Hur många av oss har en egen given plats vid frukostbordet?? Jag har det! Till slut har vanorna en motorväg i huvudet och de är svåra att bryta. För vissa mer än andra.. Personligen kan jag ju känna att vissa har invanda mönster som Autobahn.... Tänker på jobbet..inga namn...

Kanske man skulle bryta vanor... En i taget... Sätta sig på en annan plats vid bordet hemma!! Det skulle nog bli lite hallå mellan barnen. Sen kan man ju undra vad anledningen är att byta plats? Ska ses symboliskt förstås ; ) Det är ju behändigt att ha rutiner...ibland...

Nu ska vi ansluta till middagen o Doreen Månsson som är dagens speaker är med hela kvällen!! Härlig o rolig kvinna!!

Ha det gott!!

GULDLAG!!!

Kollegor - Cissi o jag

Kollegan Pelle

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards