Direktlänk till inlägg 14 december 2013

Julfest och vuxna barn.....

Av Sofia - 14 december 2013 12:41

Det blev en mycket trevlig julfest med jobbet igår (som vanligt). Det ÄR trevligt att umgås på jobbet men utan jobb med kollegor. Som tradition skulle vi "leka" två timmar innan lax och julskinka skulle intas. 6 lag och 6 st grenar. Av erfarenhet vet alla att det är extremt viktigt att reglerna gås igenom minutiöst. Å nu menar jag verkligen grundligt...inga kryphåll ska finnas...ingen plats för feltolkningar. Det kan annars bli långa och ingående diskussioner vid prisutdelningen. Som sagt...erfarenheterna har visat detta. 


Vårt lag failade direkt genom att misslyckas bilda ett "T" av 4 pusselbitar i papp. Ingen av oss kunde lösa gåtan och vi kände genast pressen att hämta upp misstaget. Nästakommande grenar gick bättre. Kulstötningen gick fantastiskt bra borta vid bouleplanen trots att jag aldrig hållt i en kula. Men med lite råd att hämta kraft från kroppen lyckades jag ändå få iväg den där järnklumpen några meter...jo, det kändes i axeln efteråt. Sedan skulle vi till sporthallens källare o skjuta luftgevär. I rummet innanför såg vi tre ordningsvakter och tre män i svarta finbrallor med pressveck som hoppade/sprang omkring. Just det ja, basketmatch och det var domarna vi just såg. (Nässjö vann förövrigt - KUUUUUUL - Grattis!!!)


Jag har skjutit luftgevär förr men att skjuta med riktigt fina gevär i en skyttesal har jag aldrig gjort. Å när jag t.o.m fick ett välkomnande till skytteklubbens tisdagar så förstår ni att det gick riktigt bra. Riktigt riktigt kul var det. Tyvärr var inte jag en av dem där reslutatet räknades...sorligt nog. 


Å efter den goda maten från Almenäs var det dax för prisutdelning. Vår fadäs på pusslet placerade vårt lag på plats nr 5. Det blev precis som vanligt STORA och LÅNGA diskussioner huruvida resultaten från protokollen räknats fram. Inga namn men det är nästan alltid samma person som har åsikter. Vi fick en superfin julklapp och jag är in i hjärtat tacksam att jag med så bra och roliga kollegor. Vi är en härlig mix av kvinnor och män från 23 år upp till 67. 


Om några minuter ska jag iväg till kyrkan i Norra Sandsjö för att öva inför Julafton med mor och kantor. Ikväll blir det en mini-gå-runt-fest med härliga vänner. Efterrätten är gjord...


Ha en go lördag!!!


 

Riktigt riktigt kul....


 

En del dricker tydligen vadsomhelst....Jag hade mest bry om hur man får ned ett träkors i en flaska....

 

Såhär vackert bor en av mina jobbarkompisar Cissi. Ingsbergssjön som närmsta granne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards