Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Skrivarkraft....kraft att skriva.....

Av Sofia - 6 februari 2014 20:25

Under de år jag har bloggat har jag många gånger fått frågan hur jag orkar skriva? Hur jag har tid och varifrån jag får energin varje dag. Jag vet faktiskt inte, det känns aldrig som ett måste utan bara väldigt väldigt roligt. Sedan den 2 februari 2009 (nästan exakt fem år) har jag skrivit om livet, om mig, familjen, vad jag tycker och tänker, vad jag gör, vad jag tycker är roligt och mindre roligt. Skrivit om saker som gjort mig ledsen, upprörd, upprymd och lycklig. Jag älskar att skriva och det är en kraft i sig. Att få skriva av sig betyder lika mycket för mig som att bli läst. Jag vet att det är en del som tycker att jag ger ut mig  själv för mycket när jag skriver som jag gör. Så kanske det är. Jag tror ändå gott om folk och förstår inte varför det skulle vara till någon skada.


Ja, jag har delat med mig av mig själv under åren och fått många fina tack för att jag just gör så. Många intressanta diskussioner har det blivit av mina inlägg och när livet känns jobbigare än jobbigt vill jag för den skulle inte sluta skriva. Jag vet att orden hjälper mig även nu. Skulle jag lägga av vet jag att jag skulle sakna min blogg alldeles oerhört. När marken rämnar och spricker sönder…förhoppningsvis för ett tag…vill jag ändå tro att man snart kommer på rätt köl. Uppbrott från ideal och krossade drömmar... Ibland måste vi vuxna ändå ta ett beslut som är jobbigt, krångligt och obekvämt... allt blandat med en stor skräck och rädsla för att barnen ska ta skada.


Har precis varit o badat med barnen, Stella (+ kompisen Danni) och David. Underbart att nöta längder, idag lyxade jag till det med bubbel för mig och kidzen. Det känns som om man vore på SPA o sitta där - massage för muskler som fått jobba. Nu stekt ägg till alla! 


Fridens!!!


  

Tänk om man vore katt....... Det största bekymret de gosingarna har är att hitta varmaste platsen, skönaste platsen att ligga på....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards