Direktlänk till inlägg 17 februari 2014

OS vart fjärde år?

Av Sofia - 17 februari 2014 18:10

Guldregn i Sotji. Igår. Igen. Stafett herrar. Ytterligare en underbar seger för Sverige. Tyvärr såg jag inte denna bragd då jag befann mig på A6 med mina barn. Men jag såg nyheten via Facebook och även TV-skärmarna på Mc Donalds. Jag är så stolt att vara svensk och så glad för Sveriges skull och vill absolut inte vara gladare bara för att Norge försvinner i ett sillaspann… Nej, inte…


Man ska ju vara glad för att det går bra för Nässjö och inte vara skadeglad när Vetlanda torskar...…eller? Ja, denna idrott – den väcker många känslor. Glädje – både ren och skade-, lycka, besvikelse, hat… Vissa är frustrerade över allt fokus på OS och vissa älskar. Jag som tillhör den senare skaran kan tycka att man kan få bli lite bomarderad med olika sporter när det bara sker vart fjärde år. Å definitivt när det går så bra som i år. Det är ju magiskt!!! Sverige presterar och presterar!! I sammanhanget måste jag återberätta en mycket fyndig kommentar från en underbar unge. Tindra, en liten vetgirig 6-åring sa till sin pappa P-A: ”…och du säger att OS är vart fjärde år å så är det det varje dag…” Helt underbart och framförallt sant. Tack Susanne för att du delade med dig!! Visst – det är mycket OS men återigen – jag fetgillar! Det jag gillar allra mest är att svenskarna topppresterar när det verkligen gäller. Härligt härligt!!  


Efter några otroligt blåsiga och regniga dygn sprack solen fram på himlen vid lunchtid idag. Det ger mig verkligen ytterligare energi nu när vintern sjunger på sista versen (ja, jag vet att snön kan ligga april ut samt minusgrader). Solen och tankar på vår hjälper mot allt! Faktiskt!! Stella ska åka skidor i Lövhult på onsdag… Mmmm, undra hur spåren ser ut? David ska åka utför (för första gången i sitt liv) i Sävsjö på torsdag. Förhoppningsvis är det vitt även där eftersom han ser fram emot detta hur mycket som helst. Jag är dock lite rädd för att han blir lite besviken om han inte kan susa nedför backen som våra OS-stjärnor. Visserligen lär sig barn fort men en heldag är inte mycket tid…. Huvudsaken är att han kommer hem hel utan brott….


Ha en fortsatt fin måndagskväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards