Alla inlägg den 21 februari 2014

Av Sofia - 21 februari 2014 18:42

Vilken dag! Så mycket grönt folk och gröna tankar så man kan tro att det är vår på allvar. Första dagen är avverkad på en utbildning/konferens i Centerpartiets regi. Många nya ansikten tillika lika många trevliga människor. Mycket information och många intressanta ämnen. Huvudet är mer än fullt av intryck! Begynnande huvudvärk men det får gå... 

Har lärt mig massor. Om EU och varför vi ska rösta där. Många kanske inte ens vet om att det är val till EU den 25 maj? Det ÄR viktigt att rösta - där fattas beslut som påverkar oss i en mängd frågor! Se till att få dit bra folk som för vår talan. Rösta den 25 maj = mors dag!!!

Vi har pratat sociala medier. Facebook, Twitter, Instagram etc. För att sammanfatta det hela kan jag säga att vi har mycket olika åsikter om de ska användas för att nå ut till väljarna.. Man kan bara konstatera - för att få nya unga väljare är det nog ändå ett alternativ, du når inte dem enbart med valstugorna även om det personliga mötet inte ska ersättas.

Å mitt i allt detta intressanta spelar Tre Kronor OS-semifinal. Jag och en f.d ordförande i VBK, samtidigt som vi hade en mycket intressant diskussion om bandyhatet mellan Nässjö o Vetlanda, stod som klistrade o tittade efter lunchen. Det var jobbigt att gå in o sätta sig på nästa pass - tur att man hade likasinnade som kunde rapportera ställningen... Å YES - final på söndag! Så gott!!!!!

Nu är fria timmen slut å det är dax för middag. Jag kan garantera svenska råvaror och mycket "grön"saker!!!
Ha en fin fredagskväll!!

Ps. Å David står i mål mot Jönköping ikväll. Ett mess om vinst vill jag ha!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards