Alla inlägg den 23 februari 2014

Av Sofia - 23 februari 2014 13:02

Det händer inte så ofta att jag går till jobbet på helgen UTAN dåligt samvete. Idag var dock en sådan dag. David är i Hestra och åker slalom med Ulf vilket förövrigt fick sonen att sväva en meter ovanför marken hela gårdagskvällen. Populärt!!! Elin hade två kompisar över natt och sover typ fram till cirka 12.00, Jois var hos sin pojkvän och Stella hos sin fader. Inget dåligt samvete alltså och några goa timmar för att balansera flödet av arbetstimmarna... Var ju borta hela fredagen på Centerdagar i Vrigstad.


Det finns många trådar att dra i och skriva om från det vi pratade om under dagarna. Tänker beröra detta då och då. Har funderat t.ex en del på hur olika vi är som människor och att olikheterna måste få rätt förutsättningar överallt. Jag är uppvuxen på landet. Det fanns inget utrymmet tidsmässigt att jag skulle bli skjutsad till olika aktivititeter och anledningen var något som stavas ”kor som skulle mjölkas”. Vet inte heller om jag frågade efter det speciellt mycket…jo, jag hade gärna velat gå på gymnastik eller dansa jazzbalett när jag blev lite äldre (då var inte streetdance, showdance uppfunnet i ordlistan). Jag och mina kompisar övade dock själva.....hemma. Timmatal på gräsmattan, bakåtvolter, hjula, gå ned i spagat. När jag blev större hände det faktiskt att jag gick hem från Bodafors vissa gånger när busstiderna inte passade (c a 6 km). Säger jag det till Johanna eller Elin får jag en blick tillbaks som bekräftar hur tokig jag var (är).


Nu är jag tacksam och trivs otroligt bra med att bo i Nässjö stad. Nära mitt jobb, nära barnens aktiviteter - Stellas danslokal på Vuxenskolan och Davids Skogsvallen ligger inte långt borta och förenklar vardagslivet. Förvisso var jag riktigt sugen på att lägga ett bud på Prästgården i Norra Sandsjö när den var till salu för några år sedan. Att bo där jag själv har trajat som liten och bo granne med mina bröder och deras familjer hade varit otroligt trevligt. Men om man väger in att vi hade ”bott” på vägen, både till jobb och annat så valde jag bort dessa tankar. Tiden kommer då man kan bosätta sig på landet. Idag vill jag inte prioritera bort en enda löparrunda för att pendla 3—4 mil åt varje håll… Å när jag springer kommer jag snabbt ut till både granar och öppna fält – det finns natur omkring Nässjö också. Andra ser stora fördelar att bo just på landet och driver man t.ex lantbruk är det ju ganska nödvändigt. Bra då om det t.ex finns vettiga kommunikationer och bra vägar från och till närmsta stad. Hela landet ska leva!!!


Å så några få ord om gårdagens Mello. Tack o lov är deltävlingarna över nu. Igår – en katastrofal omgång. Var hittar de alla artister? Att man ska kunna sjunga är tydligen bortprioriterat. Det är outfit och ”paketet” runt om som tydligen smäller högst. Alcazar – har vi hört den förut? Typ – ja även om jag måste erkänna att låten växte något vid uppträde nr 2. Igår var Tomas Ledin i pausnumret bäst – utan protest! Sedan ska man ju tillägga....smaken är som baken. Vem kan sjunga och inte... Lyssnade på Melissa Horn när jag gick till jobbet – nej, hon kanske inte heller har någon ”perfekt” röst men den berör…...mig!!!


Snart dags för hockeyfinal i OS. Jag håller mina tummar så blodet är borta…… Nu taaaaaaaaaaaaaar vi dom!!!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards