Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Sofia - 1 mars 2014 18:19

1 mars. En dag att fira! Vårens första dag (enligt kalendern) oberoende av vädret utanför fönstret. Efter en lång vinter med mörker, kyla och is träder vi nu äntligen in i en vårmånad och oavsett kommande bakslag (man vet ju att de kommer) känns det gott!
Idag har jag gjort en utflykt till de mörka skogarna.

Det var kolossalt dimmigt hela vägen men allt glas lyste upp vägen så jag hittade fram. Det gnistrade och blänkte utmed vägkanten och det är väl så i glasriket! Orrefors och Kosta var mitt mål och det var åååååår sedan jag besökte detta ställe. Det fanns en tid då jag samlade på miniatyrer av konstnärsglas och har en mängd i bokhyllan. Glas är vackert och glas är konst. Det är en fröjd att gå omkring o titta på allt. Gillar dock inte allt, skulle inte kunna tänka mig att köpa ett tre dm högt läppstift och nagellack av glas.... Inte alls min smak!

Något jag däremot aldrig har samlat på, vilket jag har ångrat många gånger, är fina vinglas av kristall. Mina bröder har härliga uppsättningar av Line och Chataeu vilka båda är otroligt vackra. Inget fel att dricka vin i IKEA-glas - det är ju insidan som räknas ; )...

Men nu vid 43 års ålder slog jag till. Glas från ittala har jag länge varit svag för och idag fick man 20% rabatt på allt i deras butik. Hela bilresan o lite till intjänad!!! Nu ska vinet hädanefter drickas i kristall. Å kanske mjölken oxå så vi nyttjar dem fullt ut!

Så skål första mars! Skål för våren!! Med äkta kristall!

Ha en härlig lördag!! 

Skål!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards