Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Sofia - 3 mars 2014 21:36

Att skriva om min dag är som att knyta ihop säcken. Jag är egentligen alldeles för trött men efter många timmar på benen är det mentalt skönt att få avsluta med några rader!!!


Nyss hemkommen från gruppmöte Centern. En gång i månaden (måndag) sitter vi från kl. 18--21 och går igenom och diskuterar viktiga frågor. Därutöver någon form av föreläsning/något intressant tema. I kväll fick vi veta mer om demenssjukdomar och demensjukvård. Vi hade besök av en områdeschef för särskilt boende samt en demenssjuksköterska i Nässjö kommun. Mycket intressant och det kändes som om den tid vi hade till förfogande hade kunnat utökas. Intresset var stort och frågorna många. Vi fick rådet med oss hem att hålla hjärnan igång - t.ex korsord, sudoko samt att motionera. Betr. motionen är jag hemma och när det gäller hjärngympa får jag godkänna Wordfeud som gymnastik för de grå. Huruvida det verkligen bromsar en begynnande demens är väl oklart men det gäller att försöka.... En god fika avslutade det gröna mötet och det smakade MER än gott. Det kändes som jag skulle kunna ätit en hel gris.....


En lång arbetsdag är avslutad. En otroligt späckad dag där det inte varit en lugn stund... På grund av många faktorer som jag själv inte kan påverka har jag haft lite tidspress och det känns rätt skönt när CHECK - jag blev klar. Sen gnager det ständigt dåliga samvetet lite extra när arbetsdagen startar kl sju och håller på till kl sex med ett avbrott för lunch med himmelsk fisk och kall räksås.... I morgon får jag kompensera missad tid med barnen och på onsdag när de har studiedag ska jag sluta tidigare för att åka till simhallen. Mor har lovat!!


Nu återstår inget mer än tandborstning och kudden!!


Godnatt mina läsare!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards