Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Sofia - 5 mars 2014 21:04

Rubriken sammanfattar dagen med tre ord. Hela jobbardagen har gått åt till att stämma av till och med februari's drift 2014 jämfört med 2013 i Nässjö kommuns fastigheter. Å innan man har fått ut en bra avstämningslista i det "nya ekonomisystmet" har det ju tagit en stund. När man till slut kommer till avstämningen är det ju riktigt roligt. Man märker att det har varit varmare i år än förra året vid samma tidpunkt. Glädjande siffor för el, fjärrvärme och pellets (oljan har oxå sjunkit i förbrukning och kostnad men det beror mest på att vi tack-o-lov avvecklar oljan och byter ut mot mer miljövänliga alternativ. En snabb promenad på lunchen gjorde hjärnan frisk och fin. Vårdoft en bra stund. Det är så underbart!!!


Tog ledigt från tre (barnen har haft studiedag) och hämtade Stella och David + en kompis till dem var. Mot simhallen. Idag var jag som ett spjut i vattnet. Simmade så jag blev svett (jo man kan bli det i vattnet). Första halvtimmen gick det fort och lätt utan för mycket folk och folk som ligger bredvid varandra och snackar... Prata kan man väl göra utanför bassängen?? Sedan hade jag ju bespetsat mig på ett bubbel-massage-dopp i relaxen men icke. Ett litet barn hade "käkits" som Johanna sa när hon var liten så de hårdklorerade och skulle rena vattnet under några timmar. (Jag fick ett bubbel tillgodo till nästa gång - bra service!!!!). 


Hem och därefter upp till bandykval i Stinsen Arena. Kommunen anordnade för anställda dagen till ära och vi var många som slöt upp i klubbstugan för att lyssna på A-lagets tränare Bandy-Putte och även motståndaren Tillberga's tränare. Trevligt och till det blev det go-fika. Stella hade jag fått lov att ta med mig, trots att hon inte tjänar kommunen. Jag ville inte lämna henne hemma hela kvällen. Matchens första halvlek var suveränt bra. 4-1 till NIF och stämningen var hög. I andra halvlek tjatade Stella hål i huvudet och ville åka hem. Hon frös och ville hem. Lite surt att lämna en spännande match men de vann 4-3 och det hade varit tight och mycket spännande!! Fortfarande har NIF chansen att få spela i elitserien nästa säsong - hoppet lever! Heja di blåe!!


Godnatt!!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards