Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Sofia - 9 mars 2014 18:59

Helgen som gick kan sammanfattas med ETT ord! VÅR!!! Kände mig lite som Ronja Rövardotter idag. Ville nästan skriiiiika ut vårskriket!!! Ljumma vindar och sol som värmer ordentligt. Trots det fina vädret var jag ändå och jobbade ett tag. Bara ett par timmar. Ville väl egentligen INTE alls gå in från "ute" men en 2 h promenad på morgonen och en ”liten” löparrunda efter middagen – då kändes det ändå okej att uträtta lite arbete. Å det första jag gjorde (som alltid) är att öppna Outlook och finner ett anonymt mejl från en ”Nässjö-bo” med frågan: När tror du att det kan bli negerfritt på Vallgatan i Anneberg? Då kan jag säga att det kliar i mina skrivarfingrar att svara både det ena och det andra men jag hejdade mig. Vet inte riktigt hur jag ska bemöta det på bästa sätt. Mejlet får ligga där och vila till sig… Tycker dock att det är så lessamt att få typen av – vad ska vi kalla det…påhopp. Dessutom är det rätt obehagligt eftersom mitt namn står som kontaktperson (både på Nässjö kommuns och Annebergshus hemsida) betr. uthyrning av lgh i denna stiftelsen. Ett litet klick på mitt namn så kommer man direkt till min mejladress. Sen lördag kväll är mejlet sänt...…anonymt…fegt… 


Svenska Mello är avslutad och vinnaren korades igår. Rätt låt vann sannaligen….eller ”osannalikt” som det så fyndigt stod på löpet.  Den segern var hon värd och hon sjöng som en ängel igår och hennes live-version är så på pricken den inspelade (om man nu då ska jämföra olika artister…) Å nej jag tycker inte att låter är som en siren. Det är verkligen en konst att pricka dessa typer av toner. Så musikalisk tycker jag nog att jag är, så jag vågar uttala mig om detta. Å andra sidan får man tycka vad man vill och jag respekterar de som tycker annat. Jag gillade tvåan också – kaxig tjej med en häftig låt…jag ogillade Anton E vilket det verkade som fler gjorde…. Smaken är som baken – tack-o-lov!! Kempe får hur som helst till det – gång på gång och jag är ännu stoltare att jag faktiskt fått köra med TCB-kören bakom honom vid Höglandskårens konsert.


Nu är det söndagkväll! Hoppas den blir skön för er alla!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards