Alla inlägg den 17 mars 2014

Av Sofia - 17 mars 2014 19:45

Veckans första dag, måndag och världen säger välkommen med sol. Med kyliga vindar men det är ändå vårliga dofter och känslor. Med glädje i bröstet åker jag till jobbet trots de vanliga bekymmer som uppstår i livet…för livet är just sådant. Upp och ned…. Stella är sjuk och fick vara hemma. Feber och smått hängig hela helgen. Elin har haft ont i huvudet hela helgen och fick också vara hemma. Naturligtvis ett utvecklingssamtal med henne i eftermiddag som vi får skjuta på. Ulf jobbar eftermiddag så han är hemma med sjuklingarna.  


En arbetsdag fullt med ”relationer” och då menar jag inget annat än relationer enligt ekonomisystemet Agresso’s begrepp. Innan vi kan få de rapporter och uppföljningslistor vi önskar måste vi skapa relationer. Jag vill ha summan av jan, feb och mars energikostnad i EN kolumn jämfört med samma period förra året - BREDVID varandra. Något som inte var helt enkelt att fixa trots att mänskligheten klarar av att åka till månen.. Så relationer i Agresso måste var nåt helt AWESOME... Tuffa timmar men vi kom en bit på väg...


Kommer hem och Stella är piggare - gott!! Elin mår oxå lite bättre. Utvecklingssamtalet får vi ta en annan dag och pussla in på lämpligt sätt. Jag i hela mitt liv ogillat pussel...men att lägga vardagen i ordning är ändå en hyfsat stimulerande uppgift. Å när dagarna blir jämna i kanterna känns det onekligen tillfredsställande.


En liten övningskörningstur med Johanna hann vi oxå med. Tänk att hon bredvid mig - min egen flicka - nu kör ett fordon. Det var inte längesen hon sprang omkring i guldkjol och var Pippi Långstrump och prinsessa på samma gång. Ofta på "prinsessans egen borg" - ruinen vid Eksjöhovgård dit mormor ofta tog med henne på utflykt.....


God kväll!!!


 

Nu koncentrerar JAAAAAG mig...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards