Direktlänk till inlägg 20 mars 2014

Trivs lärarna trivs eleverna!!!

Av Sofia - 20 mars 2014 20:45

Torsdag kväll – löparrunda nr två denna vecka klar – check! Gott. Underbart väder TILL SKILLNAD från i tisdags då regnet och blåsten var ytterligare en påfrestning. Å idag har jag i varje fall besökt sidan ”Lidingöloppet” och jag måste erkänna att jag då blir ännu mer sugen att anmäla mig… Jag har dock en otrolig stor respekt för distansen och typen av lopp. Om bara kroppen pallar asfalt (vilket min gör) så är det ändå ett behagligt underlag. Hårt förvisso men slätt och du behöver inte koncentrera dig jättemycket var du sätter fötterna. 27 september 2014 går loppet av stapeln och i år är det 50-årsjubileum. Har kollat att datumet INTE krockar med varken valet eller Höglandskårens show (två evenemang som får mig att allvarligt fundera på kloning) – frågan återstår hur mycket jag kommer att kunna träna sista månaden före loppet… Men jag ÄR sugen. Tvivlar dock på min förmåga att springa så långt och så kuperat. Det längsta jag kutat är ett Göteborgsvarv och det är 2,1 mil – en halvt marathon.. Ytterligare en mil är många meter till..... Pratade på dagens eftermiddagsfika med två kollegor som sprungit Lidingö och när de berättar...hmmmm...då tvivlar jag ännu mer... Loppet avslutas tydligen med en backe upp till himmelen...


Ända sedan eftermiddagens utvecklingssamtalet har hela mitt sinne varit ljust och glädjen inom mig beter sig som Balder på Liseberg. Det kittlar i hela kroppen. Å jag tillåter mig att vara just hellycklig när engelskaläraren tycker att Elin borde satsa på att skriva manus på engelska. Ett soklart A i den skriftliga delen och det högsta betyget erhålls bara hon tar för sig lite mer muntligt.... (just det har man hört förut?). När man hör ord som idag och speciellt när det gäller vissa barn...som inte alltid så helt självklart skuttar iväg till skolan...man smälter...känner mig lite som Olof i filmen "Frozen". Jag smalt nästan bort...


Å min personliga valfråga - jag har funderat länge - har tusen idéer men det får bli fokus på skolan. Det är så viktigt att lärarna trivs i sin roll! Jag är jag övertygad om att trivsel och glädje bland lärarna smittar av sig till eleverna - det föder lust att lära och ger dem rätt energi. Höj lärarlönerna - gör yrket mer attraktivt! Mycket skulle lösa sig då! Finansiering? Förslagsvis att göra sig av med inte så ändamålsenliga och funktionella lokaler som kostar...


Ha en god natts sömn!! I morgon är en ny dag! Freeeeeeeedag!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards