Alla inlägg den 24 mars 2014

Av Sofia - 24 mars 2014 19:57

Läste en intressant artikel i dagens tidning. Ordförande i Omsorgsnämnden, Sylve Jägerfeldt beskriver hur otroligt mycket tid han lägger ned på sina politiska uppdrag. Att vara fritidspolitiker med nämndarbete, utskott och alla träffar emellan + ett heltidsarbete...det är en ekvation som alltid inte är helt lätt. Har man dessutom fått uppdraget i förtroende av folket bör man ju som han skriver "brinna för uppdragen, visa genuint intresse, har läst på och inte sitta och nicka till under sammanträdena". Det behövs såna som Sylve, har haft en del samarbete med honom i mitt jobb... Kanske man skulle värva honom om han slutar, få honom lite grönare........  


Idag fick jag många positiva reaktioner från kollegor som förstått att jag engagerat mig politiskt. En av dem uttryckte det på ett synnerligen fint sätt: "Det är stort, det är modigt att kliva ned från läktaren och delta". Jag har tänkt på det där under dagen. Det beskriver verkligen precis vad det är. Att våga kliva in i en helt okänd värld samtidigt som det är just den värld och verklighet vi lever i. Vi ska vara rädda om demokratin - det är lätt att glömma bort den i ett land som Sverige. Å jag ska göra mitt allra bästa - jag lovar!!


Sitter och slöar framför programmet Talang Sverige. Å då aktualiseras ovan rader ytterligare. Med tanke på tid och vad man gör med den... Många av er som ställer upp med de mest konstiga saker...som nog ingen varken orkar eller vill se på....gör något bra av er tid - engagera er politiskt!!


Ha en go kväll!!! 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards