Alla inlägg den 27 mars 2014

Av Sofia - 27 mars 2014 20:38

Mamma och pappa går på iPhone-kurs. Våra smartphones tightar verkligen till kontakten....jag får nu många roliga vardagsbilder från mamma. De där 4 milen till mina föräldar har verkligen ALLTID varit 4 för många och det underlättar att man då och då får se dem på bild mellan besöken. Idag fick jag en bild på pappa när han klyver ved med den lilla texten...snart leverans av björkved i lagom stora bitar... Då blir man glad!! Snart kan jag tända en eld i min nya lägenhet - bara det känns helt unikt för att vara en bostadsrätt. Däremot kommer det nog förmodligen inte att behövas. Det är cirka 30 grader varmt...idag har jag vridit ned varenda termostat och stängt av golvvärmen i badrummet samt en illhet handdukstork..... Får se om det hjälper.


Idag har jag varit flytt-och-fix-ledig. Startade dagen med ett löparpass i ett något kyligt Nässjö. Det gav mig extra energi till dagens nästa träningspass...det gäller att INTE känna efter för mycket. Tunga kartonger, medeltunga kartonger, lite lättare varianter....och så packa upp, packa upp.. Sedan får jag såna där idioti-idéer. Som att plantera vårblommor på balkongen. Meckigt men åh så fint det blev. 


Jag har fått många nya erfarenheter idag oxå. Det var VÄLDIGT många små delar till min skruvdragare/borr och bara för att man köper en så betyder inte det att man KAN...he, he... Men det är många hjälpsamma människor som vill hjälpa mig så jag ska nog få upp både lampor och gardinfästen. Däck till bilen - är MYCKET tunga att bära + att det finns fyra stycken som ska in i bagaget och dessutom få plats. Ja, man lär sig. Det visade sig vara ett härligt bra beslut att välja tjänsten däckhotell. Det tar cirka 10 minuter när en firma byter däck. Hann inte ens få i mig min köpta Willys-sallad förrän de var färdiga. Så skönt! Lägenheter modell byggda 50-60 talet har fina och många bra garderober. MEN inte så bra hyllstystem... Inte det lättaste att hitta några som passar.. Känner mig som en riktig montör - man lär sig nya saker hela tiden.


Som sagt - tack pappa för ved! Du var lycklig när jag föddes, det vet jag. En flicka!!! Du svimmade dock och fick inte vara med vid själva nedkomsten. Jag har förmodligen gett dig en hel del gråa hår genom åren....men jag hoppas ändå att jag bringat dig mer glädje en motsatsen till detta!! Tack pappa och mamma att ni finns!!!


Godnatt från en synnerligen trötttttttttttttt mamma, kvinna, flicka......


 

Igår innan uppackningen av första lasset startar.....

 

Två timmar senare.... svetten lackar!!!

 

Jaha!!? Å hur?? använder man allt det här.....

 

God och mättande sallad medan bilens vinterstass byts mot sommar!

 

Vår på balkongen

 


Det ser inte ut som björkved men han behöver ju lite till sin egen panna oxå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards