Alla inlägg den 28 mars 2014

Av Sofia - 28 mars 2014 20:39

Vilken DAG så skön. Vilket väder! VÅR!!! Man vill inte gå in när man väl ha kommit ut! Första dagen med vårjackan. Jag hoppas INTE jag behöver dra på mig vinterstassen nåt mer... Dagen har gått i en rasande fart och när gårdagens mejl betats av (ledig igår) och åtgärdats på något sätt, var det inte så mycket kvar av dagen.


En otroligt god lunch på Akropolis bröt av dagen – lax men ljummen potatissallad - dessutom med trevligt sällskap. Musikvännen Henrik är "smålänning" några dagar (annars boendes i huvudstaden) och det är fascinerande att prata lite skillnader betr. hyrespriser, bostadsrättspriser etc. Stockholm kontra Nässjö…. Tack för sällskapet och lycka till på söndag, Henrik!! Då spelar han klarinett med Höglandskåren i Flisby kyrka. Det stod ett fint reportage om detta i dagens tidning så om ni inte har något annat för er – besök kyrkan i Flisby kl. 16.00 Det ska bli skönt att ta ett break i flyttkarusellen och bara njuta….på andra sidan ”scenen” denna gången.


Idag fick jag hemlevererat en ny spis till lägenheten. Eftersom den gamla inte fungerade är det ett hyfsat primärt behov....... Strax efter kom mor och far på besök. En vacker bukett gula rosor fick jag ställa in i lägenheten! Å de hade med sig kvällsmat i form av risgrynsgröt. Av en händelse får det mina tankar på vår släkts tradition "flyttgröt". Jag har ju ätit denna typen av gröt några gånger.....de enda stadsdelarna jag INTE bebott i Nässjö är Hultet och Norrboda...


Jag vill avsluta detta inlägg med att skriva ett stort grattis till mina svärföräldrar dagen till ära. Det är 50 år sedan de gifte sig just idag. En fantastisk ”födelsedag” som verkligen inte alla par får uppleva!! Guld i äktenskap är få förunnat! 

GRATTIS Mai och Åke!!!


God natt!!!


 

Tack mor och far!!!

 

Ett sånt vackert fönster med vackra fådda blommor!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards