Alla inlägg den 30 mars 2014

Av Sofia - 30 mars 2014 20:19

Åter en dag denna helg som ger oss det vackraste väder som finns. Overkligt varm och tack Herre för att du är så generös, dessutom på en helg då de allra flesta av oss är lediga. Har upplevt ett par underbara saker idag. Väldigt olika på sitt sätt men som har gett mig så mycket energi trots att jag i grunden har en ackumulerad trötthet som inte direkt sjunker...


1, Stella ville (ja, det var faktiskt HON som ville) skejta med sina inlines upp till Statoil. Jag kände att det var i längsta laget men vi startade glada i hågen. Hon lärde mig en ny väg, en ny cykelväg, som jag aldrig förr knatat. För varje km tog vi av oss ett plagg. Till slut bar jag jacka, fleecetröja, en täckjacka... Svettigt. Stella var rejält röd om kinderna och svettig när vi kom fram till glassen och vattnet. Det är så otroligt roligt att gå och prata med henne...eller rättare sagt..hon pratar mest. Hon tjötar hela tiden om precis allt. På hemvägen "drog" jag henne mer eller mindre hela vägen. Å då var det såklart extra tungt för mig. Hela denna utflykten tog längre tid än beräknat men ack så kul. Man KAN göra mycket roligt och enkelt med barnen som inte kostar skjortan...en Ramlösa och en glass är inte dyrt.


2, Den andra mycket underbara upplevelse idag var konsert i Flisby kyrka. Dessförinnan hade jag handtorkat golven i lägenheten ett ANTAL ggr. Så trött och tiden rann iväg. Elin ringde och sa att "momo och mofa står och väntar på dig". Härligt brejk på dagens arbete. Höglandskåren och Aneby Symphonic Band spelade helt fantastisk. Musiskerna leddes av de duktiga dirigenterna Maria Sandberg och Harriet Jönsson. Solisterna Pernilla Fogelström och Elin Bergstrand förgyllde vissa av låtarna med sina ljuva stämmor. Ett fint ihopsatt program med temat "Go West" - musik från England och USA. Gåshud i 1,5 h och när de slutade vill man bara höra mer... Kan inte välja vad som var bäst men visst - ett 9 minuters långt medley av Beatles kändes som 2 minuter. Tico tico var helt fantastisk och den sista "What a wonderful world" är såå fin. Pernilla sjunger så änglarna jublar och det är bara så bra. Sandpapper baletten var oxå härlig - ni som inte lyssnade förstår inte var det är och det hade ni vetat om ni åkte till Flisby idag. Å att så många kom till kyrkan idag är bra med tanke på det vackra vädret som vi väntat på...


3, Den tredje goa grejen är att jag fixade att skruva ihop en hylla helt själv. Inget märkvärdigt - jag vet - men för MIG är det ändå det. Jag växer inombords och hyllan blir guld på den lilla toaletten. De tre lådorna ska rymma mycket nagellack, snoddar, hårklämmor, borstar, diadem bla. bla. bla.. 


Sen är det lite annat som gör ont idag men så är det väl. Det gör ont när knoppar brister och särskillt vissa.... Man känner att man är skör, trött och lite utarbetad. Man är hela tiden på nivån...lite över gränsen och ibland slår det över. Det blir bättre får vi hoppas och jag gör mitt absolut bästa för att det så ska bli!


Ha en fortsatt fin kväll! Jag ska bara sova


 

Det är lättare att skejta än att cykla till Statoil...var det en liten tjej som sa.

 

Den var go och gjorde nytta för trötta ben!


 

Liten praktiskt och lätt att montera.... ;)








Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards