Alla inlägg den 7 april 2014

Av Sofia - 7 april 2014 21:01

En lång måndag...tuff jobbdag. Startade med internmöte. Ett stort problem har uppstått på Norråsaskolan. Nybyggda toaletter i källaren och dörrarna är utformade så att man kan få in handen under dörren och filma med en mobil... Tydligen har tre grabbar gjort inte så trevliga saker mot en tjej och någon har filmat detta och lagt ut på nätet. Vad är det som händer??? Idioter!! Jag blir så förbannad när jag hör sånt. VEM?? vill någonsin gå in på en sådan toalett... Att unga tjejer ska behöva vara ängsliga och rädda för sånt här...vedervärdigt!!!! Jag får en klump i magen när man själv har tjejter i denna åldern... På vårt möte diskuterade vi hur dörrarna kunde byggas om på nåt sätt... Någon tyckte vi kunde montera dit rakblad på dörrens nedre kant.... 


Hela eftermiddagen satt jag med preliminära hyror för 2015. För att andra förvaltningar ska kunna beräkna sina budgetar är hyrorna viktiga - mycket pengar som måste bli rätt!! Mycket som händer när det gäller investeringsbudgeten detta år. Nya förskolor blir färdigställda... Vissa skolor läggs ned... Pilligt men samtidigt stimulerande att hålla reda på.


Å så ha jag fått många "nya" gamla kort från min mor idag. Kort på henne som jag aldrig sett. Attans var söt hon var när hon var liten. Annat som blir nytt i mitt hem är gamla pedestaler. Bruna fula blir vita fina.. Köpte färg idag....till ett värde av säkert två splitter nya pedestaler men att göra om lite gammalt är ju riktigt roligt...  


God natt alla!!!


 

Mina siffror....

 

Min mamma Sigrid Gunilla runt 1942 (cirka)

 

Holma-släkte...

 

Häftigt att de hade leksaker på den tiden... ;)

 

Gunilla finns kvar - undra just om dockan finns nånstans...

 

Projekt måla om...

 

Snyggare... Nu ska grundfärgen härda nåt dygn...sen på med mer vit färg...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards