Alla inlägg den 12 april 2014

Av Sofia - 12 april 2014 19:58

Lördag. Morgonpigg. Löparrunda runt Spexhult. Fascinerad över hur fastighetsbeståndet ser ut. Coola, lyxiga och moderna permanentvillor blandas med små "lekstugor" och enklare sommarhus. Det är vackert och många har ljuvliga lägen invid sjön. Hem o bakade bullar. Hann precis få plåtarna färdiga (tack varmluftsugn) innan projekt pianoflytt skulle ske. Oj, vad smidigt de där grabbarna lyfte upp pinaot med sina selar och bar ut det till sitt släp. Upp för trappen och in i lägenheten. Det fick plats utan att se för trångt ut och det lät lika bra som förut. Det var ett riktigt tungt piano fick jag höra. Äkta svenska grejor - Nordiska piano. En tung men oerhört vacker pjäs. Stella står i kö för att börja med pianolektioner till hösten så det är ju bra att det finns ett att tillgå... Å jag kan ju spela "Drömmen om Elin" utan och innan... 


Mamma och pappa fick smaka på kanelbullarna till eftermiddagsfikat. Tack älskade föräldrar att ni finns. Jag hoppas att ni lever länge..jag behöver er mer än någonsin. Vilse i världen och ensamma mamman klarar inte riktigt alla bakslag även om hon noga förberett sig på dem. Det är lite extra blåsigt idag..... Drömmen om Elin...


Stella och jag har plockat ris och hon har pyntat medan jag stekt biffar och gjort taco-färsen iordning för kvällen. Nästa vecka är barnen ensamma måndag och tisdag när jag jobbar så det bör finnas lite mat (biffar) att äta. David har en kompis som sover över ikväll. Jag mår väl när jag hör Davids kompisar säga "ohh vilken nice lägenhet, vad mysigt.." Jag hoppas det kan kännas så för alla barnen framöver..


Var rädda om varandra!


 

Gotttttttt!!!!

 

En otymplig pjäs på plats...

 

Moster Majkens underbara tavlor är på plats.

 

Enkel supé innan mormor och morfar kommer.. Kokt korv med bröd!

 

Mor och far

 

Påsken kan anlända..

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards