Alla inlägg den 16 april 2014

Av Sofia - 16 april 2014 15:38

En onsdag i stilla veckan. Förr i tiden bytte man metallkläpparna i kyrkklockorna mot dymblar (träkläppar). När man ringde i klockorna skulle ljudet vara dovare = stilla veckan o långfredagen var i antågande.. Inte så många kanske, som vet idag när påsken mest är färgglada fjädrar o godis.... Att vi firar påsk pga att någon mycket viktig person faktiskt dog för vår skull kommer liksom lite i skymundan.. 

Det är en trevlig högtid som nu inleds och det gör verkligen inget att vädret är såååååå gott! En mkt tidig promenad inledde min dag o på vägen hem köpte jag frallor från Elsies med mig hem. En god fika hann Ulf, jag o barnen med innan det var dax att besöka stadens (nästan) alla banker. Snart har vi en 18-åring och fonder i bank A ska bli fonder o sparkonto i bank B. David ska få ett mkt efterlängtat kontokort etc etc. Den bank vi hade när barnen föddes är bytt till ny för längesen...

Raggmunk till middag o snart dax för Stellas fotbollsträning. Sedan är det mini-inflyttningsfest med bästa grannen/vännen Tina med kidz.

Å på tal om påsk o pyssel....måste få bjuda på ett synnerligen smart idé från Ulf som han delade på fejjan idag. Hade inte en aning om dessa pyssliga talanger, ha ha!!!

Glad påsk!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards